DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4362

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความภักดีของลูกค้าไอโฟนในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Positively Influencing Loyalty of iPhone’s Customers in Bangkok
Authors: ธนวัต วังอมรมิตร
Keywords: ไอโฟน
ภาพลักษณ์ขององค์กร
ความพึงพอใจ
ความภักดีของลูกค้า
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จัดทำขึ้นโดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลเชิงบวกของ ปัจจัยด้านการออกแบบ(สินค้า) ปัจจัยด้านการสนับสนุนลูกค้า ปัจจัยด้านการใช้งาน (สินค้า) ปัจจัยด้านภาพลักษณ์ขององค์กร ปัจจัยด้านต้นทุนการเปลี่ยนไปใช้สินค้าอื่น ปัจจัยด้านคุณค่าทางอารมณ์ และปัจจัยด้านความพึงพอใจที่มีต่อความภักดีของลูกค้าไอโฟน ในกรุงเทพมหานคร ระหว่างวันที่ 30 กันยายน – 1 ธันวาคม 2561 จำนวน 270 ชุด และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ความถดถอยเชิงพหุคูณ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 26-30 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้ 20,001 – 30,000 บาท อาชีพพนักงานรัฐวิสาหกิจ/ข้าราชการ เลือกซื้อไอโฟนเมื่อเกิดการชำรุดและสูญหาย เลือกซื้อโทรศัพท์ไอโฟนที่ร้าน iStudio ใช้โทรศัพท์ไอโฟนมานาน 3-4 ปี และมีผลิตภัณฑ์ของบริษัทแอปเปิล 1-2 แบบ และพบว่ามีปัจจัยด้านความพึงพอใจ มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของการพยากรณ์ เท่ากับ 0.331 และปัจจัยด้านภาพลักษณ์ขององค์กร มีค่าสัมประสิทธิ์ถดถอยของการพยากรณ์ เท่ากับ 0.177 ที่มีอิทธิพลเชิงบวกต่อความภักดีของลูกค้าโทรศัพท์ไอโฟน ในกรุงเทพมหานคร ถึงร้อยละ 55.3 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ดังนั้นบริษัทผู้ผลิตและนักการตลาดไอโฟนควรวางแผนและพัฒนากลยุทธ์เพื่อสร้างความจงรักภักดีของลูกค้าไอโฟน โดยพิจารณาผลลัพธ์จากการวิจัยนี้ได้
towards loyalty of iPhone customers during September 30 to December 1 in 2018 of 270 questionnaire’s respondents. The data was analyzed using Multiple Regression Analysis. The researcher found that most of respondents of this questionnaire were females at the age of 26 – 30 years old, singles, with education in bachelor degrees, with average incomes from 20,001 – 30,000 baht per month working as state employees/civil servants. They chose to buy iPhone when it was lost and chose to buy iPhone at iStudio store. They used the iPhone for 3-4 years and had Apple’s products around 1-2 types. The data were analyzed using Multiple Regression Analysis and found that only satisfaction (β = 0.331), corporate image (β = 0.177) explaining 55.3% of positive influence towards customer loyalty of iPhone in Bangkok at .05 level of significance. Thus, the iPhone producer company and marketers should plan and develop strategies for customer loyalty of iPhone by considering the results of this study.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4362
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanawat_wong.pdf5.3 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback