DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4360
|
Title: | คุณภาพการบริการของพนักงาน พื้นที่ให้บริการและทำเลที่ตั้งส่งผลต่อความตั้งใจเข้าใช้ร้านอินเทอร์เน็ตคาเฟ่ |
Other Titles: | Service Quality of Employee, Service Area, and Location Affecting Intention to Use The Internet Café Service |
Authors: | อิทธิ เหล่าชูชีพ |
Keywords: | คุณภาพการบริการของพนักงาน พื้นที่ให้บริการ ทำเลที่ตั้ง ความตั้งใจใช้บริการ |
Issue Date: | 2563 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อวิเคราะห์เพื่อวิเคราะห์คุณภาพการบริการของพนักงาน พื้นที่ให้บริการ และทำเลที่ตั้งส่งผลต่อความตั้งใจเข้าใช้ร้านอินเทอร์เน็ตคาเฟ่
ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้ที่เข้าใช้บริการร้านอินเทอร์เน็ตคาเฟ่ โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง มีจำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.817 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุ
ผลการศึกษาพบว่า คุณภาพการบริการของพนักงาน พื้นที่ให้บริการ และทำเลที่ตั้งส่งผลต่อความตั้งใจเข้าใช้บริการร้านอินเทอร์เน็ตคาเฟ่ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 The objective of this study was to analyze the influences of service quality of employee, service scape, and location on intention to use the internet café’s service.
The samples used for the study were consumers who were audience in the internet café. The 400 respondents were selected based on purposive sampling. The research tool was questionnaire with reliability coefficient of 0.817 and the validity of the content revised by the experts. The descriptive statistics, such as, percentage, arithmetic mean, and standard deviation and inferential statistics used for hypotheses testing was multiple regression.
The results indicated that service quality of employee, service scape, and location affecting intention to use the internet café’service at a statistically significant level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561 |
Subjects: | การอภิบาลอินเทอร์เน็ต งานบริการ ผู้ใช้อินเทอร์เน็ต ผู้ให้บริการอินเทอร์เน็ต ผู้ใช้อินเทอร์เน็ต -- วิจัย |
Advisor(s): | คมสัน ตันสกุล |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4360 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|