DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4352

Title: การสื่อสารปากต่อปากผ่านทางอิเล็กทรอนิกส์ การออกแบบที่ดึงดูดใจ คุณสมบัติของผลิตภัณฑ์ คุณค่าในการใช้งาน และภาพลักษณ์ประเทศแหล่งกำเนิดสินค้าส่งผลต่อความตั้งใจซื้อสมาร์ทโฟน แบรนด์ OPPO ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Electronic Word of Mouth, Design Appeal, Product Feature, Functional Value, and Country of Origin Product’s Image Affecting OPPO Smartphone Purchase Intention of Customers in Bangkok
Authors: สุทธิรักษ์ ให้นุช
Keywords: การสื่อสารปากต่อปากผ่านทางอิเล็กทรอนิกส์
การออกแบบที่ดึงดูดใจ
คุณสมบัติของผลิตภัณฑ์
คุณค่าในการใช้งาน
ภาพลักษณ์ประเทศแหล่งกำเนิดสินค้า
ความตั้งใจซื้อ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารปากต่อปากผ่านทางอิเล็กทรอนิกส์ การออกแบบที่ดึงดูดใจ คุณสมบัติของผลิตภัณฑ์ คุณค่าในการใช้งาน และภาพลักษณ์ประเทศแหล่งกำเนิดสินค้าส่งผลต่อความตั้งใจซื้อสมาร์ทโฟนแบรนด์ OPPO ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากผู้บริโภคที่มาร่วมงาน Thailand Mobile Expo 2019 จำนวน 275 คน และใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศชาย อายุ 23 – 27 ปี มีการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,000 – 25,000 บาทต่อเดือน และส่วนใหญ่เป็นพนักงานบริษัทเอกชน และผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อสมาร์ทโฟนแบรนด์ OPPO ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ได้แก่ การสื่อสารปากต่อปากผ่านทางอิเล็กทรอนิกส์ คุณสมบัติของผลิตภัณฑ์ และคุณค่าในการใช้งาน ในขณะที่การออกแบบที่ดึงดูดใจ และภาพลักษณ์ประเทศแหล่งกำเนิดสินค้าไม่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อสมาร์ทโฟนแบรนด์ OPPO ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
This research was aimed primarily to study electronic word of mouth, design appeal, product feature, functional value, and Country of Origin Product’s Image affecting OPPO smartphone purchase intention of customers in Bangkok. Close-ended questionnaires were verified the reliability and content validity for using in the field survey. The samples consisted of 275 customers who attended Thailand Mobile Expo 2019. Inferential statistics for the hypothesis testing was multiple regression analysis. The results showed that the majority of respondents were males between 23 – 27 years of age with educational background of bachelor’s degrees. Most of them earned an average monthly income between 15,000 – 25,000 baht and worked for private companies. Additionally, the factors affecting OPPO smartphone purchase intention of customers in Bangkok with statistically significant at .05 were electronic word of mouth, product feature, and functional value. On the other hand, design appeal and Country of Origin Product’s Image did not affect OPPO smartphone purchase intention of customers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4352
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
suttirak_hain.pdf6.03 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback