DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4349
|
Title: | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารออนไลน์ ของประชากรวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Factors affecting online food purchasing decisions of working age population in Bangkok |
Authors: | ธีระวัฒน์ ศรีชา |
Keywords: | ความไว้วางใจ ส่วนประสมทางการตลาด การตัดสินใจ |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้วัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดต่อการตัดสินใจซื้ออาหารออนไลน์ ของประชากรวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร และเพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัยความไว้วางใจต่อการตัดสินใจซื้ออาหารออนไลน์ ของประชากรวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้สูตรการคำนวณของคอแครน (Cochran) กำหนดระดับค่าความเชื่อมันร้อยละ 95 และระดับค่าความคลาดเคลื่อนร้อยละ 5 จาการคำนวณต้องใช้ขนาดตัวอย่างอย่างน้อย 400 การวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ (Frequency) ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) และสถิติหาความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรด้วยวิธีวิเคราะห์พหุคูณการถดถอย (Multiple Regression Analysis)
ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารออนไลน์ ของประชากรวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร มากที่สุด คือ ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ รองลงมาคือปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด ปัจจัยด้านราคา และปัจจัยด้านกระบวนการ และปัจจัยความไว้วางใจที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารออนไลน์ ของประชากรวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร มากที่สุด คือ ผู้ให้บริการสามารถตอบคำถามได้อย่างถูกต้องและรวดเร็ว รองลงมา คือ ท่านให้ความไว้วางใจต่อผู้ให้บริการ ท่านให้ความมั่นใจในเรื่องความปลอดภัยต่อข้อมูลส่วนตัว และผู้ให้บริการดำเนินการในสิ่งที่ถูกต้องตรงไปตรงมา อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 This study aims to investigate the influence of marketing mix factors on online food purchasing decisions of working age population in Bangkok and examine the influence of trust factors on online food purchasing decisions of working age population in Bangkok. A questionnaire was used as an instrument for data collection using the Cochran formula for calculation, with the confidence level of 95% and tolerance of 5%. From the calculation, at least 400 samples were required. The statistics for data analysis include frequency, percentage, mean, standard deviation, and Multiple Regression Analysis.
It was found that the marketing mix factor affecting online food purchasing decisions the most is product, followed by marketing promotion, price, and process. The trust factor affecting online food purchasing decisions of working age population in Bangkok the most is service providers’ accurate and quick response to questions, followed by trust towards service providers, confidence in personal information safety, and service providers’ right and straightforward actions at a significance level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Subjects: | การเลือกซื้อสินค้า การซื้อสินค้า การซื้อสินค้าทางไกล อาหาร -- การตัดสินใจ การสื่อสารทางการตลาด |
Advisor(s): | เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4349 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|