DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4329

Title: การยอมรับเทคโนโลยี และปัจจัยด้านภาพลักษณ์ตราสินค้า ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อการ์ดจอของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Technology Acceptance and Brand Image Affecting Decision of People in Bangkok to Buy VGA Card
Authors: โอภาส คำวิชัย
Keywords: การยอมรับเทคโนโลยี
ภาพลักษณ์ตราสินค้า
การตัดสินใจซื้อการ์ดจอ
Issue Date: 2563
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเรื่องการยอมรับเทคโนโลยี และปัจจัยด้านภาพลักษณ์ตราสินค้าที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อการ์ดจอ ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นประชากรกรุงเทพมหานครที่มีอายุ 23 ปีขึ้นไป โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 400 คน ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็นประชากรในบริเวณห้างสรรพสินค้า ในกรุงเทพมหานคร ได้แก่ เซียร์รังสิต พันทิพย์พลาซ่า ประตูน้ำ พันทิพย์พลาซ่า งามวงศ์วาน และพันทิพย์พลาซ่า บางกะปิ เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถามด้วยตนเอง มีค่าความเชื่อมั่น 0.894 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการวิเคราะห์เรื่องการยอมรับเทคโนโลยี และปัจจัยด้านภาพลักษณ์ตราสินค้า ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อการ์ดจอ ใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่าการยอมรับเทคโนโลยี และปัจจัยด้านภาพลักษณ์ตราสินค้าส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อการ์ดจอ ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research was conducted with the aim of technology acceptance and brand image affecting decision of people in Bangkok to buy VGA Card. Questionnaire was used to collect data from sample groups of population in Bangkok, age over 23 years old. The researcher selected 400 samples via Purposive Sampling method. The sample was elected form populations in different shopping malls in Bangkok, Zeer Rangsit, Pantip Plaza Pratunam, Pantip Plaza Ngamwongwan, and Pantip Plaza Bangkapi. The instrument in the study was a questionnaire with a reliability of 0.894 and a validity check of content from experts. The descriptive statistics in the analysis were percentage, mean, and standard deviation. The inferential statistical of technology acceptance model and brand image affecting decision of People in Bangkok to buy VGA Card used multiple regression analysis. The results indicated that technology acceptance model and brand image affecting decision of People in Bangkok to buy VGA Card at the statistical significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: ชื่อตราผลิตภัณฑ์
การ์ดจอ -- การตัดสินใจ
การตัดสินใจ
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4329
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
opas_kumw.pdf6.45 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback