|
DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4309
|
Title: | แผนธุรกิจโลชั่นบำรุงผิวกาย P Lotion |
Other Titles: | Business Plan for P Body Lotion |
Authors: | สุภาวดี เยาวสังข์ |
Keywords: | แผนธุรกิจ ชะเอมเทศ สมุนไพร โลชั่น P Lotion |
Issue Date: | 2563 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างแบรนด์ให้เป็นที่รู้จักในกลุ่มลูกค้าเป้าหมายอย่างน้อย
50% และนาผลิตภัณฑ์ไปวางขายในห้างสรรพสินค้าชั้นนาได้ภายใน 1 ปี ในการจัดทาแผนธุรกิจนี้
ได้ทาการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ การแข่งขัน และการวิจัยการตลาดเชิงคุณภาพโดย
การสัมภาษณ์กลุ่มนักศึกษาและพนักงานเอกชน อายุตั้งแต่ 18–33 ปี รายได้เฉลี่ยต่อเดือน
10,000–30,000 บาท ที่มีผิวมีปัญหา สนใจและใช้ผลิตภัณฑ์บารุงผิวเป็นประจา จานวน 8 คน
จากการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจพบว่า จุดแข็งของธุรกิจ คือ ด้านผลิตภัณฑ์
มีสูตรและนวัตกรรมการผลิตเฉพาะของบริษัทซึ่งสร้างความแตกต่างให้ผลิตภัณฑ์ของบริษัท จุดอ่อน
คือ โลชั่นบารุงผิวกาย P Lotion เป็นตราสินค้าใหม่ ยังไม่เป็นที่รู้จักของผู้บริโภค โอกาส คือ อัตรา
การเจริญเติบโตของตลาดผลิตภัณฑ์เครื่องสาอางมีมาอย่างต่อเนื่องประมาณ 20% ต่อปี และกระแส
ความนิยมผลิตภัณฑ์บารุงผิวพรรณเกี่ยวกับความงาม ในขณะที่อุปสรรค คือ ผู้บริโภคยังไม่เชื่อมั่นใน
ภาวะเศรษฐกิจ และรัฐบาลในตอนนี้ยังคงระมัดระวังกับการใช้จ่ายมากยิ่งขึ้น คู่แข่งทางตรง ได้แก่
ครีมบารุงผิวเอมบลิก้าพลัส สมุนไพรอภัยภูเบศร์ ใช้แล้วขาว กระจ่างใส กระชับรูขุมขนให้ผิวดูเนียน
ละเอียดขึ้น สาหรับการวิจัยตลาดพบว่า ผู้บริโภคส่วนใหญ่เน้นการรักษาสุขภาพสนใจผลิตภัณฑ์ที่ไม่มี
สารเคมี ทาจากสมุนไพร และช่วยบารุงผิวให้ขาวใส แต่มักพบปัญหาในตัวของผลิตภัณฑ์บางยี่ห้อที่
ทาให้เกิดขนยาวขึ้นเนื่องจากมีส่วนผสมของวิตามิน B ที่มากจึงทาให้บารุงทั้งผิวกายและทั้งขนไป
ด้วยกัน
เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนเพื่อจัดทาธุรกิจโลชั่นบารุงผิวกาย P Lotion
พบว่า ใช้เงินลงทุน 790,000 บาท มูลค่าปัจจุบันสุทธิ (Net Present Value) เท่ากับ 2,584,415
บาท มีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) อยู่ที่ 135.56% ระยะเวลาคืนทุน 0.8 ปี This business objective is to create a brand that is known to at least 50% of
the target customers and put the products on sale at leading department stores
within 1 year. Conducted an analysis of the business environment, competition and
qualitative marketing research by interviewing Student and private staff, Age is
between 18–33 years, average monthly income of 10,000–30,000 baht, They have
skin problems, Interested and using skincare products regularly, amount 8 People.
From the analysis result of the business environment, found the product
strengths are formulas and innovations for the specific production of the company.
Which makes a difference to the company's products. The weakness of P lotion body
is a new brand and unknown. The opportunities are the growth rate of the cosmetic
product market is continuously growing at around 20% per year and the trend of
beauty skincare products, And the obstacles are consumers are still not confident
economy and the government causes spending to be cautious. Direct competitors
are Emblica Plus Skin Care Cream Aphaiphubet herb, These skin care lotions used to
white skin and tighten pores to make skin look smoother. For market research, it was
found the most consumers focus on health care, interested in products that do not
contain chemicals made from herbs that helps to whiten skin. But there are often
problems in some brands of products that cause longer hairs due to the high vitamin B,
There fore is nourishing for both the skin and the hair.
When considering the feasibility of investing in a body lotion business,
P Lotion must invest 790,000 baht, Net Present Value of 2,584,415 baht and an
internal rate of return (IRR) at 135.56%. Payback time 0.8 year. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Subjects: | การวางแผนธุรกิจ ครีมถนอมผิว เครื่องสำอางสมุนไพร ผิวหนัง -- การดูแลและสุขวิทยา การสร้างชื่อตราผลิตภัณฑ์ |
Advisor(s): | ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4309 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|