DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4297

Title: อิทธิพลของการรับรู้ด้านราคา และการรับรู้ด้านคุณภาพการบริการ ที่ส่งผลต่อความพึงพอใจ ของผู้ใช้บริการในร้านกาแฟพรีเมี่ยมแบรนด์ต่างประเทศ ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Influences of Perceived Price and Perceived Service Quality on Satisfaction of Foreign Brand Café Service Users in Bangkok
Authors: รพีพงศ์ ไกรยศธนานนท์
Keywords: การรับรู้ด้านราคา
การรับรู้ด้านคุณภาพการบริการ
ความพึงพอใจ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาอิทธิพลของการรับรู้ด้านราคา และการรับรู้ด้านคุณภาพการบริการ ที่ส่งผลต่อความพึงพอใจ ของผู้ใช้บริการในร้านกาแฟพรีเมี่ยมแบรนด์ต่างประเทศในเขตกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้บริโภคที่ใช้บริการในร้านกาแฟพรีเมี่ยมแบรนด์ต่างประเทศ โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง มีจำนวน 400 ตัวอย่าง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า การรับรู้ด้านราคาและ การรับรู้ด้านคุณภาพการบริการที่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจของลูกค้า อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
The main purpose of this research was to study the influence of perceived price and perceived service quality on satisfaction of foreign brand café service users in Bangkok. The samples used for the study were consumers who used services of foreign brand café in Bangkok. 400 respondents were selected based on purposive sampling. The data was analyzed and evaluated by descriptive statistics including percentage, mean, standard deviation and inferential statistics. Multiple Regression was used to test the hypotheses. The results indicated that perceived price and perceived service quality influenced Satisfaction at a statistically significant level of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: ร้านกาแฟ
ชื่อตราผลิตภัณฑ์
กาแฟ -- คุณภาพ
บริการลูกค้า
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4297
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
raphipong_krai.pdf3.62 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback