DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4293

Title: อิทธิพลการรับรู้ด้านคุณภาพของสินค้า คุณภาพการให้บริการ และการรับรู้คุณค่า ด้านราคาที่มีต่อความจงรักภักดีของลูกค้า กรณีศึกษาของร้านไก่ทอด แบรนด์ต่างประเทศ ในเขตรังสิต ปทุมธานี
Other Titles: The influences of perceived product quality, service quality, and perceived value of price on customer loyalty: A case study of fried and replace restaurant in Rangsit Pathum Thani
Authors: นุชทยา เลิศพร
Keywords: การรับรู้ด้านคุณภาพของสินค้า
คุณภาพการให้บริการ
การรับรู้คุณค่าด้านราคา
ความจงรักภักดี
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของ การรับรู้ด้านคุณภาพของสินค้า คุณภาพการให้บริการ และการรับรู้คุณค่าด้านราคา ที่มีผลต่อความจงรักภักดีของลูกค้าร้านไก่ทอด แบรนด์ต่างประเทศ ในเขตรังสิตปทุมธานี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ลูกค้าที่ใช้บริการร้านไก่ทอด แบรนด์ต่างประเทศ ในเขตรังสิตปทุมธานี จำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน ผลการทดสอบสมมุติฐาน พบว่า การรับรู้ด้านคุณภาพของสินค้า คุณภาพการให้บริการ และการรับรู้คุณค่าด้านราคามีผลต่อความจงรักภักดีของลูกค้าร้านไก่ทอด แบรนด์ต่างประเทศ ในเขตรังสิตปทุมธานี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
The objective of this study research was to study the influences of perceived product quality, service quality, and perceived value of price on customer loyalty of Fried and Replace Restaurant in Rangsit Pathum Thani. The samples of a study were customer who used services of Fried and Replace Restaurant in Rangsit Pathum Thani. 400 respondents were being selected by using purposive sampling. The data was analyzed and evaluated by descriptive statistics including percentage, mean and standard deviation. Multiple regression was used to test the hypotheses. The findings revealed that perceived product quality, service quality, and perceived value of price had a statically significant impact on customer loyalty of Fried and Replace Restaurant in Rangsit Pathum Thani at .05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: งานบริการ
บริการลูกค้า
ผู้บริโภค -- บริการที่ได้รับ
ความภักดีของลูกค้า
ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4293
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nuttaya_lert.pdf3.52 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback