DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4202

Title: ทัศนคติ ความไว้วางใจ และภาพลักษณ์ตราสินค้าที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อขนมนำเข้าจากประเทศญี่ปุ่นของประชากรกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Attitude, Trust and Brand Image Affecting Decision of People in Bangkok to Buy Imported Snacks from Japan
Authors: พชรพล วงษ์เจริญ
Keywords: ทัศนคติ
ความไว้วางใจ
ภาพลักษณ์ตราสินค้า
การตัดสินใจซื้อขนมนำเข้า
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเรื่องทัศนคติ ความไว้วางใจ และภาพลักษณ์ตราสินค้าที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อขนมนำเข้าจากประเทศญี่ปุ่นของประชากรกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นประชากรกรุงเทพมหานครที่มีอายุ 18 ปีขึ้นไป โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 400 คน ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็นประชากรในเขตต่าง ๆ ในกรุงเทพมหานคร ได้แก่ เขตปทุมวัน เขตลาดพร้าว เขตวัฒนา และเขตคลองเตย เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่ตัวอย่างได้กรอกแบบสอบถามด้วยตนเอง มีค่าความเชื่อมั่น 0.904 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการวิเคราะห์เรื่อง ทัศนคติ ความไว้วางใจ ภาพลักษณ์ตราสินค้า และการตัดสินใจซื้อขนมนำเข้าจากประเทศญี่ปุ่น ใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ทัศนคติ ความไว้วางใจ และภาพลักษณ์ตราสินค้าส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อขนมนำเข้าจากประเทศญี่ปุ่นของประชากรกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research was conducted with the aim of studying attitude, trust, and brand image factors affecting decision of people in Bangkok to buy imported snacks from Japan. Questionnaire was used to collect data from sample groups of population in Bangkok, aged over 18 years old. The researcher selected 400 samples via purposive sampling method. The sample was divided from populations in Bangkok; Pathumwan, Ladprao, Watthana, and Khlong Toei. The instrument in the study was a questionnaire with a reliability of 0.904 and a validity check of content from experts. The descriptive statistics in the analysis were percentage, mean, and standard deviation. The inferential statistic was multiple regression analysis. The results indicated that attitude, trust, and brand image factors affected decision of people in Bangkok to buy imported snacks from Japan at a statistically significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: ชื่อตราผลิตภัณฑ์
การตัดสินใจ
เครื่องหมายการค้า
ขนม -- การตัดสินใจ
ชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- การตัดสินใจ
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4202
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
phatcharaphon_wong.pdf4.01 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback