DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4200

Title: การตลาดแบบเนื้อหา (Content Marketing) ที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้ใช้บริการ Application TISCO Mobile Banking ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Content Marketing Factors Affecting Satisfaction of Users Application TISCO Mobile Banking in Bangkok
Authors: ณัฐนวียา จารุอัครพัฒน์
Keywords: การตลาดแบบเนื้อหา
บทความ
รูปภาพ
อินโฟกราฟิกส์
วิดีโอ
ความพึงพอใจของผู้ใช้บริการ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) ซึ่งมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการตลาดแบบเนื้อหา (Content Marketing) ที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้ใช้บริการ Application TISCO Mobile Banking ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ ผู้ใช้บริการ Application TISCO Mobile Banking ในเขตกรุงเทพมหานคร ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจำนวน 390 ชุด เลือกกลุ่มตัวอย่างโดยใช้วิธีการสุ่มแบบเฉพาะเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) จากผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 30 – 39 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี มีอาชีพเป็นพนักงานเอกชน สถานภาพโสด และมีรายได้ต่อเดือน 20,001 – 30,000 บาท ผู้ใช้บริการ Application TISCO Mobile Banking มีความพึงพอใจในการทำการตลาดแบบเนื้อหาโดยใช้สื่อประเภทบทความและรูปภาพ/Infographics อยู่ในระดับเห็นด้วยอย่างยิ่ง ส่วนสื่อประเภทวิดีโอผลอยู่ในระดับเห็นด้วย ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า การตลาดแบบเนื้อหาโดยใช้สื่อประเภทบทความ รูปภาพ/Infographics และวีดีโอส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้ใช้บริการ Application TISCO Mobile Banking ในเขตกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research is quantitative research. The aim of this study is to investigate the impact of content marketing factors affecting satisfaction of users application TISCO mobile banking in Bangkok. The scopes of this study are users application TISCO mobile banking. The data were collected through the administration of a structured questionnaire with a sample of 390 people who lived in Bangkok. The purposive sampling were used in this research and tested via stepwise multiple regression analysis. The result of study showed that most of participants are single women in the aged 30 – 39 who still in private employees. Their average incomes are between 20,001 – 30,000 Baht/month. The further indicate of this study proved that the content marketing in a form of articles image/infographics are the highest impact next impact is video the affecting of satisfaction of users application TISCO mobile banking in Bangkok. In the conclusion, content marketing in a form of articles image/infographics and video affecting satisfaction of users application TISCO mobile banking in Bangkok at the significant level of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: งานบริการ
งานบริการ -- การเงิน
การโอนเงินทางอิเล็กทรอนิกส์
การโอนเงินทางอิเล็กทรอนิกส์ -- กฎหมายและระเบียบข้อบังคับ
การพาณิชย์เคลื่อนที่
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4200
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
natnaveeya.jaru.pdf4.62 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback