DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4188
|
Title: | อิทธิพลของความสวยงามของวัดธรรมยานและการมีส่วนร่วมในสังคมออนไลน์ที่ส่งผลบอกผ่านแบบปากต่อปากของนักท่องเที่ยวที่มาวัดธรรมยานในจังหวัดเพชรบูรณ์ |
Other Titles: | The Influence of attractiveness of Dhummayan temple and the social media engagement through the Word-of-mouth communication of the tourists in Phetchabun province |
Authors: | กฤติภัทร์ ชมชื่น |
Keywords: | อิทธิพลของความสวยงาม อิทธิพลของการมีส่วนร่วมออนไลน์ การบอกผ่านปากต่อปาก วัดธรรมยาน |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาเรื่อง อิทธิพลของความสวยงามของวัดธรรมยานและการมีส่วนร่วมในสังคมออนไลน์ที่ส่งผลบอกผ่านแบบปากต่อปากของนักท่องเที่ยวที่มาวัดธรรมยานในจังหวัดเพชรบูรณ์ มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาอิทธิพลของความสวยงามของวัดที่มีผลบอกผ่านแบบปากต่อปาก 2) เพื่อศึกษาการมีส่วนร่วมในสังคมออนไลน์ที่มีผลบอกผ่านแบบปากต่อปาก กลุ่มตัวอย่างคือนักท่องเที่ยวที่มาท่องเที่ยววัดธรรมยานโดยการใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างจำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือการเก็บรวบรวมข้อมูล ซึ่งสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนาได้แก่ การแจกแจงความถี่ (Frequency) ร้อยละ (Percentage) ค่าคะแนนเฉลี่ย (Mean) ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation: S.D.) ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ซึ่งมีระดับนัยความสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 สามารถสรุปผลการวิจัยได้ว่า ความสวยงามของวัดธรรมยาน มีความสัมพันธ์เชิงบวกกับการบอกผ่านปากต่อปากอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 และการมีส่วนร่วมในสังคมออนไลน์ มีความสัมพันธ์เชิงบวกกับการบอกผ่านปากต่อปากอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 This research aims to study the influence of attractiveness of Dhummayan temple and the social media engagement through the Word-of-mouth communication of the tourists in Phetchabun province. It has primary objectives: (1) to examine the influence of attractiveness of Dhummayan temple via word-of-mouth communication; (2) to analyze the social media engagement through word-of-mouth communication. The samplings were 400 respondents of the tourists who visited the temple using the questionnaire survey; and descriptive statistics such as frequency, percentage, mean, and standard deviation were employed in the analysis. The Multiple Regression Analysis was performed to test the hypotheses of the study. The significant level was set at 0.05; the results can be summarized as follows:
The results found that attractiveness of the temple had a positive relationship with word-of-mouth communication at a significant level of 0.05. and The results from the hypothesis testing indicated that social media engagement had a positive correlation to word-of-mouth communication at a significant level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (ศศ.ม.) -- สาขาวิชาการจัดการอุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561 |
Subjects: | วัดธรรมยาน โฆษณาแบบปากต่อปาก สื่อสังคมออนไลน์ เครือข่ายสังคมออนไลน์ วัดกับการท่องเที่ยว |
Advisor(s): | ชุติน แก้วนพรัตน์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4188 |
Appears in Collections: | Independent Studies Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|