DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4184

Title: แผนธุรกิจไข่ไก่ดำ
Other Titles: The Business Plan of Black Chicken Eggs
Authors: อรนุช ขอวิจิตรไพศาล
Keywords: ไข่ไก่ดำ
พฤติกรรมการซื้อ
ความคุ้มค่าในการลงทุน
ฺBlack Chicken Eggs
Cost Effectiveness
Consumer’s Behavior
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจไข่ไก่ดำ มีวัตถุประสงค์เพื่อการวางแผน เตรียมการ และศึกษาข้อมูลเกี่ยวกับธุรกิจการเลี้ยงและการลงทุนฟาร์มไก่ไข่ดำ และศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อไก่ไข่ดำ ความเป็นไปได้ เพื่อตัดสินใจก่อนดำเนินการระดมทุนจริง การศึกษานี้ทำการวิเคราะห์ทั้งปัจจัยภายนอกและภายใน การวางแผนการตลาด การจัดการองค์กรและบริหารทรัพยากรบุคคล รวมถึงแผนการดำเนินงานจริง และแผนการเงิน โดยการวิจัยในครั้งนี้ได้ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการสํารวจกลุ่มตัวอย่าง จํานวน 100 ชุด เพื่อสอบถามถึงข้อมูลส่วนตัว การรู้จักผลิตภัณฑ์ไข่ไก่ พฤติกรรมการซื้อ และปัจจัยที่ทําให้เกิดการตัดสินใจ ซื้อ โดยข้อมูลที่ได้จะนํามารวบรวมและแสดงผลเป็นค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ สถิติเชิงอ้างอิง ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลของแผนธุรกิจฉบับนี้ จากสถิติที่ได้มาจากงานวิจัยนี้พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 31 ปีขึ้นไป พนักงานเอกชน มีรายได้ 30,000 บาทขึ้นไป ซึ่งเป็นข้อมูลส่วนของผู้ตอบแบบสอบถาม ข้อมูลเกี่ยวกับความรู้จักการนําไปใช้และสนใจในตัวสินค้า พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีผู้รู้จักในไข่ไก่ดำอยู่ร้อยละ70มีการ ซื้อเป็นประจําถึงร้อยละ 30 ส่วนผู้ที่ไม่รู้จักในสินค้ามาก่อนแบบสอบถาม มีความสนใจที่ จะซื้อถึงร้อยละ 98 ข้อมูลส่วนสุดท้ายถามเกี่ยวกับพฤติกรรมและปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อ พบว่าการซื้อสินค้าผ่านทางออนไลน์ยังไม่เป็นที่นิยมในพื้นที่จังหวัดระยอง เริ่มต้นด้วยการที่เจ้าของกิจการลงทุนเอง ทั้งหมด 100% เป็นสินทรัพย์และเงินทุน มูลค่า 3,100,000 บาท ซึ่งจากแผนวิเคราะห์ความเป็นไป ได้ทางการเงินจะพบว่า Net Present Valueมูลค่า 1,623,339.18 บาท ซึ่งจะได้อัตราผลตอบแทน ภายใน (IRR) ร้อยละ 35 โดยมีระยะเวลาคืนทุน 2 ปี 3 เดือน
The objective of this study was to lay out business plan black eggs. The purpose is to plan, prepare for and learn about the business of raising chickens black and investments. and the factors that influence the decision to buy a black hen. possibility Before proceeding to the actual funding. This study analyzes both external and internal factors. Marketing Plan Enterprise management and human resource management. The plan includes actual operation and the financial plan. The research in this questionnaire was used to survey a sample of 100 to inquire about private information. Knowing egg products Buying habits and the factors that cause the decision to buy the data has to be gathered and displayed as a percentage, average, standard deviation and statistics reference. In the analysis of the business plan for this edition. The statistics derived from this research showed that the majority of respondents were female, aged 31 years and over 30,000 employees of private income baht or more, which is part of the respondents. Information on how to apply to and interest in the product. Found that the majority of respondents who know the eggs are black, 70 percent are. Buy a regular basis to 30 percent of those who do not know the product before the query. Is interested to buy up to 98 percent of the asked information about their behavior and the factors that influence purchase decisions. Found that shopping online has become popular in Rayong. Start with the owners invest 100% of all assets and funds worth 3.1 million baht, which analyzed the plan. Financial find the Net Present Value around 1,623,339.18 baht, which has internal rate of return (IRR) of 35 percent, with a payback period of 2 years and 3 months
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2562
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
อุตสาหกรรมไข่
อุตสาหกรรมไก่
ไก่ -- การตลาด
อุตสาหกรรมไข่ -- การผันแปรตามฤดูกาล
Advisor(s): ณัฏฐชา พิบูลกุลพัฒน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4184
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
orranuch.k.pdf1.98 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback