DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4127

Title: กลยุทธ์พันธมิตรธุรกิจ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้ Grab Application ของผู้ที่ใช้ในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Business alliance strategy affecting to consumer’s decision in bangkok area to use Grab application
Authors: ประกายดาว ดีปาละ
Keywords: กลยุทธ์พันธมิตรธุรกิจ
การตัดสินใจใช้ Grab Application
ความร่วมมือ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความมีอิทธิพลของกลยุทธ์พันธมิตรธุรกิจ ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้ Grab Application ของผู้ที่ใช้ในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ซึ่งแบบสอบถามได้ผ่านการตรวจสอบความตรงของเนื้อหาและความความเชื่อมั่นด้วยวิธีครอนบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างทดลองจำนวน 40 คน ได้ระดับความเชื่อมั่นเท่ากับ 0.906 และใช้แจกจริงกับกลุ่มตัวอย่างที่อยู่ในเขตกรุงเทพมหานครที่เคยมีประสบการณ์ในการใช้ Grab Application จำนวน 384 คน ซึ่งสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือสถิติเชิงพรรณา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน ผลการศึกษาพบว่า กลยุทธ์พันธมิตรทางธุรกิจโดยรวมมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้ Grab Application ของผู้ที่ใช้ในกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับที่ 0.05 ซึ่ง กลยุทธ์พันธมิตรธุรกิจด้านความร่วมมือทรัพยากรเชิงกลยุทธ์,กลยุทธ์พันธมิตรธุรกิจด้านความร่วมมือทางการตลาด และกลยุทธ์พันธมิตรธุรกิจด้านความร่วมมือในการวิจัยพัฒนา มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้ Grab Application ของผู้ที่ใช้ในกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับที่ 0.05
The objectives of this study are to study the business alliance strategy that affecting to consumer’s decision in bangkok area to use Grab application . The closed-ended questionnaire was used to collect data and the content validity and Cronbach’s Alpha reliability tests were used in this study.The Cronbach’s Alpha realiability test was 0.906 from 40 participants contributions. Moreover ,384 participants, who have experience to use Grab Applicaiton and live in bangkok areas. The statistics methods were categorized into the descriptive and influential statistic methods. The influential statistic method was Multiple Regression Analysis.The result found that the business alliance strategy are affecting to consumer’s decision in bangkok area to use Grab application and the sub-factor of strategy that are strategic Resources Co-operation , marketing Co-operation , Research and Development Co-operation are affecting to consumer’s decision in bangkok area to use Grab application also.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การตัดสินใจ
ความร่วมมือ
ผู้บริโภค
ผู้บริโภค -- การตัดสินใจ
การเลือกของผู้บริโภค
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4127
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
prakaidaow_deep.pdf2.16 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback