DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4089

Title: การรีวิวเนื้อหามอยซ์เจอร์ไรส์เซอร์ของบิวตี้บล็อกเกอร์ และปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้ามอยซ์เจอร์ไรส์เซอร์ของผู้บริโภค
Other Titles: The Review of Moisturizer Content by Beauty Bloggers and the Factors Affecting Consumer’s Moisturizer Purchasing Decision
Authors: ญาณิศา รุ่งไกรศรี
Keywords: การรีวิว
มอยซ์เจอร์ไรส์เซอร์
บิวตี้บล็อกเกอร์
ปัจจัย
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาเนื้อหาการรีวิวของบิวตี้บล็อกเกอร์ที่สร้างแรงจูงใจในการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าประเภทมอยซ์เจอร์ไรส์เซอร์ 2) เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าประเภทมอยซ์เจอร์ไรส์เซอร์ของผู้บริโภค การทำการวิจัยเป็นการทำวิจัยเชิงคุณภาพ ด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึกกลุ่มตัวอย่างผู้หญิงอายุ 25 – 35 ปี ที่เป็นกลุ่มคนที่ใช้ผลิตภัณฑ์บำรุงผิวประเภทมอยซ์เจอร์ไรส์เซอร์ทั้งหมด 15 คน โดยการใช้แบบสอบถามกึ่งโครงสร้างและเป็นคำถามปลายเปิด ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยด้าน 4P’s สินค้า (Product) ราคา (Price) ช่องทางการจัดจำหน่าย (Place) และการส่งเสริมการขาย (Promotion) ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภค นอกจากนี้ เนื้อหาการรีวิวผลิตภัณฑ์มอยซ์เจอร์ไรส์เซอร์ของบิวตี้บล็อกเกอร์ที่เป็นลักษณะการเปรียบเทียบในรูปแบบรูปภาพที่มีอธิบายรายละเอียด ราคา สถานที่จัดจำหน่ายของผลิตภัณฑ์มอยซ์เจอร์ไรส์เซอร์ก็ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคเช่นกัน อย่างไรก็ตาม ผู้บริโภคจะไม่ชอบเนื้อหาการรีวิวที่ทำให้รู้สึกว่าเป็นโฆษณา เนื่องจากผู้บริโภคถือว่าเป็นการบอกเล่าจากบิวตี้บล็อกเกอร์ไม่จริงใจ และไม่ได้เล่ามาจากประสบการณ์การใช้จริง
The research had two objectives: 1) to study the content of reviews by beauty bloggers that created an incentive to decide to buy facial moisturizer products, and 2) to examine factors affecting the consumers’ decisions to buy moisturizer, facial skin care. The research was qualitative, using in-depth interviews with 15 participants aged 25-35 years, who used moisturizer products. The interview questions were semi-structured and open-ended. The results showed that 4P’s factors: product, price, place, and promotion affected consumers' purchasing decisions. Besides, the content of the review of the products by beauty bloggers in a comparative form of images describing the details, the prices, distributing locations of the moisturizer products also influenced consumers’ purchase decisions. However, consumers would not like the review content that looked like advertising since consumers considered the bloggers were insincere and did not tell consumers from actual experience.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: ครีมบำรุงผิว -- การตัดสินใจ
เครื่องสำอาง -- การตัดสินใจ
ใบหน้า -- การดูแลและสุขวิทยา
ครีมถนอมผิว -- การตัดสินใจ
ผิวหนัง -- การดูแลและสุขวิทยา
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4089
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yanisa_rung.pdf6.12 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback