DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4085

Title: การสื่อสารการตลาดเชิงเนื้อหาบนเว็บไซต์ร้าน SHUGAA ที่มีผลต่อการตัดสินใจของลูกค้าที่ซื้อเค้ก ฟองดองท์ผ่านเว็บไซต์ www.shugaaordercake.com
Other Titles: Content Marketing Communication on the SHUGAA Store Website Affecting Customers’ Decisions to buy Fondant Cake products via www.shugaaordercake.com
Authors: รุ้งทอ เนตรสืบสาย
Keywords: การสื่อสารการตลาดเชิงเนื้อหา
ปัจจัยการตลาด
เค้กฟองดองท์
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดเชิงเนื้อหา (Content Marketing) ของสินค้าประเภทเค้กฟองดองท์ บนเว็บไซต์ www.shugaaordercake.com และ2) เพื่อศึกษาปัจจัยการตลาดด้านการสื่อสารเชิงเนื้อหา ที่มีผลต่อการตัดสินใจของลูกค้าต่อการซื้อสินค้าประเภทเค้กฟองดองท์ ของร้าน SHUGAA ผ่านเว็บไซต์ www.shugaaordercake.com การวิจัยเป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยวิเคราะห์เนื้อหาข้อมูลบนเว็บไซต์ www.shugaaordercake.com และการสัมภาษณ์เชิงลึก(In-depth Interview) กับลูกค้าที่เคยซื้อสินค้าเค้กฟองดองท์จากร้าน SHUGAA ผ่านเว็บไซต์ www.shugaaordercake.com ทั้งเพศชายและเพศหญิง จำนวน 15 คน ผลการวิจัยพบว่าเนื้อหามีลักษณะสร้างแรงบันดาลใจ โดยมีภาพรูปภาพเค้กฟองดองท์หลากหลายรูปแบบซึ่งจะช่วยโน้มน้าวใจให้กลุ่มตัวอย่างเกิดการตัดสินใจซื้อสินค้าได้รวดเร็วยิ่งขึ้น นอกจากนี้ การเลือกนำเสนอเนื้อหาผ่านรูปภาพอินโฟกราฟิก (Infographic) และภาพเคลื่อนไหว (Video) จะช่วยดึงดูดให้ลูกค้าเกิดความสนใจในเนื้อหาบทความมากกว่าเนื้อหาที่นำเสนอด้วยข้อความอย่างเดียว สำหรับปัจจัยหลักในการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเค้กฟองดองท์ มีทั้งหมด 4 ปัจจัย ได้แก่ 1) ด้านรูปลักษณ์และคุณภาพของสินค้า 2) ราคา 3) บริการจัดส่งสินค้าถึงบ้าน และ 4) การให้คำแนะนำสินค้าของแอดมิน ถ้าทางแบรนด์สามารถทำการสื่อสารการตลาดเชิงเนื้อหา ที่สอดคล้องกับปัจจัยเหล่านี้ ก็มีแนวโน้มที่จะได้รับความสนใจจากผู้บริโภคที่เข้าชมเว็บไซต์ และส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเค้กฟองดองท์จากร้าน SHUGAA ได้
The research had two objectives: 1) to study the content marketing communication of the Fondant cake product on www.shugaaordercake.com, and 2) to study marketing factors in content communication affecting customers’ decisions to buy the Fondant cake product from SHUGAA shop via the website www.shugaaordercake.com. The research was qualitative Research is a qualitative by analyzing the content on the website www.shugaaordercake.com and In-depth interviews with 15 male and female customers who used to buy Fondant Cake from SHUGAA via www.shugaaordercake.com. The results showed that the content was inspiring with a variety of images of Fondant cake, which would help convince the customers to make a decision to buy products faster. Besides, selection of content presentation via infographic and video would help attract customers to become interested in the content of the article rather than the content presented with text only. For the main factors in the decision to buy Fondant cake products, there are four factors including 1) the appearance and quality of the product 2) price 3) home delivery service, and 4) product recommendation by a website administrator. If the brand can do content marketing communication corresponding to those factors, it was likely to get the attention of consumers visiting the website and affecting the decision to buy Fondant cake from SHUGAA.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: เว็บไซต์
การตัดสินใจ
เค้ก
ฟองดองต์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4085
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rungthor_nads.pdf6.55 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback