DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4083
|
Title: | แนวทางการสื่อสารและขั้นตอนการทำงานของฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล กรณีศึกษาบริษัท Hakuhodo(Bangkok) จำกัด |
Other Titles: | A case study on communication guidelines and work process in a creative digital advertising agency, Hakuhodo (Bangkok) Co., Ltd |
Authors: | พิริยะ ชูแก้วงาม |
Keywords: | ฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณา แนวทางการสื่อสาร ฝ่ายสร้างสรรโฆษณาทางสื่อดิจิทัล Creative ขั้นตอนการทำงาน ปัญหาและอุปสรรคในการทำงาน บริษัทตัวแทนโฆษณา Hakuhodo (Bongkok) จำกัด |
Issue Date: | 2562 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | ผลการวิจัยพบว่า 1) แนวทางการสื่อสารฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัลมีทั้งเป็นทางการและไม่เป็นทางการ ส่วนใหญ่เป็นการพูดคุยแบบไม่เป็นทางการ โดยการสื่อสารแบบซึ่งหน้าและใช้การสื่อสารผ่านอีเมล มีข้อมูลข่าวสารจากบนลงล่าง จากล่างขึ้นบน แนวนอน แบบไขว้ และแบบเครือข่าย 2) ขั้นตอนการทำงานของฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล มี 3 ขั้นตอนคือ การทำงานก่อนการสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัลคือการรับคำสั่งงานจากลูกค้า การทำงานระหว่างการสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล คือการหาสิ่งที่กลุ่มเป้าหมายสนใจ ประสานงานกับฝ่ายต่าง ๆ ในบริษัทเพื่อกำหนดวัตถุประสงค์และขั้นตอนหลังการวางแผนสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล คือ ไปขายงานกับลูกค้าและติดตามผลพร้อมแก้ไขปรับปรุงการสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล 3) ปัญหาในการทำงานของฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล มีสองประเภทคือ ปัญหาที่เกิดจากภายในฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณาทางสื่อดิจิทัล คือ ลูกค้าให้เวลาในการทำงานน้อย ส่วนปัญหาที่เกิดขึ้นจากภายนอกฝ่ายสร้างสรรค์งานโฆษณาทางสื่อดิจิทัลคือลูกค้าแก้งานบ่อยครั้ง แนวทางแก้ไข คือ สร้างความเข้าใจระหว่างลูกค้ากับฝ่ายสร้างสรรค์โฆษณา The objectives of this research are to study on 1) Communication guidelines in a creative digital advertising
agency, Hakuhodo (Bangkok) Co., Ltd. 2) Work process in a creative digital advertising agency 3) Obstacles and
solutions to problems arising from communication and work in a creative digital advertising agency, this research is a
qualitative study conducting an in-depth interview with 6 different positions of employees in a creative digital
advertising agency, interview at least 2 hours per person.
As results, 1) Both formal and informal communication are 2 primary types of communication guidelines in a
creative digital advertising agency. Mostly, informal communication has been used for face-to-face interaction and email
from downward, upward, horizontal, diagonal, and network communications. 2) Work process in a creative digital
agency has 3 following steps: get a brief from clients, find a big idea and coordinate with internal teams to determine
an objective, and sell a proper plan to clients and follow-up. 3) There are 2 main problems and obstacles in a creative
digital advertising agency work; internal part and external part, the solution is to create understanding between
customers and the creative department.
Keywords:Communication guidelines, work process, creative digital advertising agency, digital media |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561 |
Subjects: | โฆษณา การจัดการโฆษณา สื่ออิเล็กทรอนิกส์ การสื่อสาร การเผยแพร่ข่าวสาร อินเทอร์เน็ตในการเผยแพร่ข่าวสาร |
Advisor(s): | ภัทรภร สังขปรีชา |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4083 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|