DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4070

Title: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลของ คาซ่า เดอ มอนทาน่า รีสอร์ท (Casa De Montana Resort) ผ่านเฟซบุ๊ก
Other Titles: The Review of Moisturizer Content by Beauty Bloggers and the Factors Affecting Consumer’s Decisions on Purchasing Moisturizer
Authors: กมลพรรณ จันทราภาษ
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
เฟซบุ๊ก
ผู้บริโภค
คาซ่า เดอ มอนทาน่า รีสอร์ท
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัล ของ คาซ่า เดอ มอนทาน่า รีสอร์ท (Casa De Montana Resort) ผ่านเฟซบุ๊ก 2) เพื่อศึกษามุมมองของผู้บริโภคที่มีการติดตามเฟซบุ๊ก คาซ่า เดอ มอนทาน่า รีสอร์ท (Casa De Montana Resort) การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ โดยเลือกใช้วิธีการเก็บข้อมูลด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) 2 กลุ่ม คือ ผู้บริหารและฝ่ายการตลาดของ คาซ่า เดอ มอนทาน่า รีสอร์ท จำนวน 2 คน และ ผู้บริโภคที่มีการติดตามเฟซบุ๊ก คาซ่า เดอ มอนทาน่า รีสอร์ท จำนวน 10 คน ผลการวิจัยพบว่ากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลของ คาซ่า เดอ มอนทาน่า รีสอร์ท (Casa De Montana Resort) คือ 1) กลยุทธ์การตลาดผ่านทางสินค้า (Product Strategy) 2) กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดผ่านผู้มีอิทธิพลทางการท่องเที่ยว (Travel Influencer) 3) กลยุทธ์การดึงดูดผู้บริโภคด้วยภาพสินค้า ด้านมุมมองผู้บริโภค คือ 1) ผู้บริโภคหาข้อมูลสถานที่ท่องเที่ยวผ่านเพจท่องเที่ยวในเฟซบุ๊กมากขึ้น 2) ผู้บริโภครู้จัก คาซ่า เดอ มอนทาน่า รีสอร์ท จากการที่มีเพื่อนแนะนำ 3) ผู้บริโภคกดไลค์เพจ คาซ่า เดอ มอนทาน่า รีสอร์ท เพราะชอบที่พักสวย บรรยากาศดี มีความแปลกใหม่ และราคาที่พักไม่แพง 4) สิ่งสำคัญที่ทำให้ผู้บริโภคตัดสินใจจองห้องพักมาจากรีวิวจากผู้ที่เคยเข้าพักจริงๆ 5) การใช้ผู้มีอิทธิพลทางการท่องเที่ยว (Travel Influencer) ส่งผลอย่างมากในการจองห้องพัก
The research had two objectives: 1) to study the Casa De Montana Resort's digital marketing communications strategy via Facebook, and 2) To study consumers’ perspectives who followed Facebook of Casa de Montana Resort. This research was qualitative, using data collection method with two groups of in-depth interviews. They were an Executive and a person of marketing department of Casa de Montana Resort, and 10 consumers who followed Facebook of Casa de Montana Resort. The results showed that digital marketing communications strategy of Casa De Montana Resort were 1) product strategy 2) travel Influencer strategy and 3) strategies to attract consumers with product images. As for Consumers’ perspectives, it was found that 1) consumers find more tourist information via the Facebook page, 2) consumers knew Casa de Montana Resort from having friends recommend, 3) consumers pressed ‘like’ pages Casa de Montana Resort because they liked beautiful accommodation, good atmosphere and novelty, and the price of accommodation was not expensive, 4) the main thing that made consumers decide to book a room was from reviews from people who had actually stayed, and 5) using the travel Influencers had a significant effect on booking rooms.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด
สื่อสังคมออนไลน์
การตลาด
ที่พักนักท่องเที่ยว
โฆษณาแบบปากต่อปาก
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4070
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kamonpan_janta.pdf6.78 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback