DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4063

Title: การรู้จักผลิตภัณฑ์ การใช้งาน และจิตสำนึกของการดูแลสุขภาพที่ส่งผลต่อ การตัดสินใจซื้อ Smart Watch
Other Titles: Product awareness, function, health conscious affecting consumer’s intention to purchase smart watch
Authors: หญิง โจว
Keywords: การรู้จักผลิตภัณฑ์
การใช้งาน
จิตสำนึกของการดูแลสุขภาพ
การตัดสินใจซื้อ Smart Watch
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของการรู้จักผลิตภัณฑ์ การใช้งานและจิตสำนึกในการดูแลสุขภาพของผู้บริโภคส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อ Smart Watch ประชากรในการศึกษา คือ ผู้บริโภคในจังหวัดกรุงเทพมหานครที่ใส่ Smart Watch จำนวน 120 คน ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติที่ใช้สำหรับการทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่รู้จักผลิตภัณฑ์ Smart Watch รับรู้การใช้งานของผลิตภัณฑ์และมีจิตสำนึกของการดูแลสุขภาพอยู่ในระดับมากในขณะที่การตัดสินใจซื้ออยู่ในระดับมาก เช่นกัน สำหรับผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า การรู้จักผลิตภัณฑ์ การใช้งานและจิตสำนึกของการดูแลสุขภาพสามารถอธิบายความแปรปรวนในการตัดสินใจซื้อ Smart Watch ได้ร้อยละ 47.9 โดยด้านการใช้งานส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์มากที่สุด ตามด้วยจิตสำนึกของการดูแลสุขภาพและการรู้จักผลิตภัณฑ์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objective of this research is to study the effect of consumers’ product awareness, function, and health conscious on Consumer’s intention to their intention to purchase Smart Watch. The population in this research are males and females 120 samples are gathered by using purposive sampling technic. The statistic used to analyze the data is percentage, mean, standard deviation, and inferential statistic for hypothesis testing is multiple regression analysis. The result of this study stated that function and health conscious are affecting in a high level while consumer purchasing a smart watch. Hypothesis testing result founded that Product awareness, function, health conscious has an effect on smart watch purchasing intension. Significance different in statistic was at 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4063
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
zhou_ying.pdf3.87 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback