DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4062

Title: อิทธิพลของคุณภาพการบริการและภาพลักษณ์ตราสินค้า ที่มีต่อความพึงพอใจ ร้านกาแฟสตาร์บัคส์ในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Influence Service Quality and Brand Image on Customer Satisfaction of Starbucks Coffee in Bangkok.
Authors: ธัญญ์ฐิตา วัฒนาชีรานนท์
Keywords: คุณภาพการบริการ
ภาพลักษณ์ตราสินค้า
ความพึงพอใจ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของคุณภาพการบริการและภาพลักษณ์ตราสินค้า ที่มีต่อความพึงพอใจ ร้านกาแฟสตาร์บัคส์ในกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้บริโภคร้านกาแฟสตาร์บัคส์ โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก มีจำนวน 180 ตัวอย่าง โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.5 ได้แก่ การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า คุณภาพการบริการและภาพลักษณ์ตราสินค้าที่มีอิทธิพลต่อ ความพึงพอใจ ความไว้วางใจ และความภักดีต่อแบรนด์ต่อร้านกาแฟสตาร์บัคส์อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
The main purpose of this research was to study the influence, of service quality and brand Image on customer satisfaction of Starbucks coffee in Bangkok. The samples used for the study were consumers who used services of Starbucks Coffee in Bangkok. 180 respondents were being selected by using purposive sampling. The data was analyzed and evaluated by descriptive statistics including percentage, mean, standard deviation and inferential statistics. Simple Regression was used to test the hypotheses. The findings revealed that service quality and brand image on customer satisfaction at a statistically significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: ร้านกาแฟ
กาแฟ -- คุณภาพ
ความพอใจของผู้ใช้บริการ
ร้านกาแฟ -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ
ผลิตภัณฑ์กาแฟ -- คุณภาพ
บุคลิกภาพ
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4062
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thuntita_watt.pdf3.43 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback