DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4049

Title: แผนธุรกิจฟาร์มแมวบ้าน Cat Meaw เพาะพันธุ์และพัฒนาสายพันธุ์แมวเมนคูน (Maine coon)
Other Titles: Business Plan for The Cat Meaw Domesticated Cat Farm: Breeding and Breeding Development of the Maine Coon Cat Breed
Authors: อรญา พันธ์มั่งมี
Keywords: การเพาะพันธุ์และพัฒนาสายพันธุ์แมวเมนคูน
ความต้องการของผู้บริโภค
ความน่าเชื่อถือ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการเพาะพันธุ์และพัฒนาสายพันธุ์แมวเมนคูน (Maine Coon) ให้เป็นที่รู้จักมากขึ้นจึงและได้เล็งเห็นโอกาสในการเพาะพันธุ์และพัฒนาสายพันธุ์แมวเมนคูนให้ลักษณะตรงตามสายพันธุ์มากที่สุด ทำให้เกิดความแตกต่างจากคู่แข่งเพื่อตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคได้อย่างดีที่สุดและเพิ่มยอดขายอีกทั้งเพื่อสร้างผลกำไรให้แก่ธุรกิจ ประเภทข้อมูลที่นำมาใช้ในการจัดทำแผนได้จากการสำรวจความคิดเห็นจากผู้ที่มีส่วนได้ส่วนเสียที่เกี่ยวข้อง จำนวน 200 คน ในการดำเนินการดังกล่าวได้ใช้แบบสอบถามนำมาวิเคราะห์โดยใช้ค่าเฉลี่ยร้อยละและนำผลมาประยุกต์ใช้ในกลยุทธ์ของกิจการด้านการตลาดในการทำ Brand Royalty การสร้างความน่าเชื่อถือของฟาร์มและกลยุทธ์การตั้งราคา ด้านการบริการในการให้ข้อมูลทั้งก่อนซื้อและการดูแลหลังการซื้อ อีกทั้งการอำนวยความสะดวกในการจัดส่ง ด้านการเงิน ประมาณเงินลงทุน 3,900,000 บาท ระยะเวลาคืน 1.6 ปี อัตราผลตอบแทนร้อยละ 64
The object of this business plan is to study breeding and breeding development of the Maine Coon cat breed for increasing its popularity. In addition, this is an opportunity to breed and develop the Maine Coon cat breed in order to best match the characteristics of the breed, which differentiates the business from competitors and best serves consumers need, as well as, increases sales and profitability. The data in this study was collected from 200 stakeholders, using questionnaire. The survey was converted into percentage and analyzed. The result was utilized in formulating marketing strategy of the business namely building brand loyalty and credibility of the farm; pricing strategy; providing customer information before sales and after sale services; delivery services; and facilitating financial services. The capital investment was projected at 3,900,000 Baht, the payback period was 1.6 year, and the rate of return was 64%.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
สัตว์เลี้ยงในบ้าน
แมว -- สรีรวิทยา
Advisor(s): วีระพงศ์ มาลัย
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4049
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
oraya_phan.pdf6.21 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback