DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4042

Title: การสร้างแบรนด์ บริษัท อิฐแดง2009 จำกัด
Other Titles: Brand building of Itdang2009 Co., Ltd.
Authors: ธนเดช วาจาดี
Keywords: การสร้างแบรนด์
การสื่อสารแบรนด์
บริษัท อิฐแดง2009 จำกัด
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาการสร้างแบรนด์ บริษัท อิฐแดง2009 จำกัด การวิจัยนี้เป็นการวิจัยด้วยการศึกษาเอกสาร (Documentary Research) โดยการวิเคราะห์ข้อมูลของ บริษัท อิฐแดง2009 จำกัด และคู่แข่งจำนวน 10 ราย ในมิติ 4Ps ผู้วิจัยนำข้อมูลมาวิเคราะห์โดยใช้แนวคิดปัจจัยการสร้างแบรนด์ รูปแบบการสื่อสารต่าง ๆ ของ บริษัท อิฐแดง2009 จำกัด และคู่แข่ง รวมถึงได้สัมภาษณ์การสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) ผู้บริหารของ บริษัท อิฐแดง2009 จำกัด ในมุมมองประวัติความเป็นมาขององค์กร และสัมภาษณ์แบบไม่เป็นทางการ (Informal Interview) กับลูกค้าที่เคยซื้อสินค้าของบริษัท อิฐแดง2009 จำกัด จำนวน 6 ราย เพื่อนำผลที่ได้มาประกอบการวิเคราะห์ข้อมูลเอกสาร ผลการวิเคราะห์แบรนด์ ของบริษัท อิฐแดง2009 จำกัด พบว่า สิ่งสำคัญที่ทำให้บริษัทฯ แตกต่างจากคู่แข่งอย่างเห็นได้ชัด มีทั้งหมด 4 ด้าน ได้แก่ 1) ด้านตัวสินค้า ที่คงคุณภาพสินค้าที่ได้มาตรฐาน มอก. และความหลากหลายของชนิดสินค้าที่มีให้เลือกหลากหลายตรงตามความต้องการของลูกค้า 2) ด้านราคาสินค้า ที่มีความสมเหตุสมผลกับคุณภาพสินค้า 3) ช่องทางการจัดจำหน่าย มีช่องทางให้เลือกซื้อสินค้าตามสาขาต่าง ๆ ทั้งหมด 3 สาขา ได้แก่ สาขา กม.42 อยุธยา สาขานครราชสีมา และสาขาสุรินทร์ มีความสามารถให้การจัดส่งสินค้าทั่วประเทศ ภายในระยะเวลาที่รวดเร็วและตรงตามเวลาที่กำหนด 4) ด้านโปรโมชั่น การส่งเสริมการขาย เช่น การส่งตัวอย่างสินค้าฟรี การส่งใบทดสอบคุณภาพสินค้า รวมไปถึงบริการถอดแบบพื้นที่ฟรี ซึ่งสิ่งเหล่านี้เป็นสิ่งสำคัญที่ทำให้ บริษัท อิฐแดง2009 จำกัด โดดเด่นและแตกต่างจากคู่แข่งอย่างชัดเจน โดยเฉพาะด้านคุณภาพและความหลากหลายของสินค้า ที่เป็นจุดยืนของแบรนด์ (Brand Positioning) การวิจัยเป็นสิ่งที่สามารถนำมาพัฒนาต่อยอดธุรกิจ รวมถึงนำการสื่อสารการตลาดดิจิทัลมาใช้กับผู้บริโภคเพื่อให้เกิดความเชื่อมั่นในแบรนด์ของ บริษัท อิฐแดง2009 จำกัด ได้
This research had the objective of studying the branding of Itdang2009 Company Limited. This research was a documentary research by analyzing data of Itdang2009 Company Limited and 10 competitors in 4Ps dimension. The researcher analyzed the data by using the concept of branding factors, various communication styles of Itdang2009 Company Limited, and competitors. Besides, the researcher used in-depth interviews with executives of the Itdang2009 Company Limited in the aspect of the organization history as well as informal interview with six customers who used to buy products from Itdang2009 Company Limited in order to use the results to assemble document data analysis. The result of the brand analysis of Itdang2009 Company Limited showed that the important things that made the company clearly different from competitors in four aspects which were 1) product that maintains product quality that meets TISI standards and a variety of product types to meet the needs of customers 2) product prices that is reasonable with the product quality 3) distribution places; there are three branches, namely KM. 42 Ayutthaya Branch, Nakhon Ratchasima Branch, and Surin Branch with the ability to deliver products nationwide within a fast and timely period 4) promotion, such as sending free product samples, sending product quality test leaflets Including free area replication services. These were the things that made Itdang2009 Company Limited stand out from the competition, especially the quality and variety of products which was the brand positioning. The study developed and expanded the business including the use of digital marketing communications with consumers to gain confidence in the brand of Itdang2009 Company Limited.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: บริษัทอิฐแดง2009
ชื่อตราผลิตภัณฑ์
การเลือกชื่อตราผลิตภัณฑ์
ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4042
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanadech_waja.pdf6.91 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback