DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4020

Title: การศึกษาปัจจัยคุณสมบัติส่วนบุคคล แรงจูงใจ และสภาพแวคล้อมที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียม กรณีศึกษาผู้บริโภคจีนในจังหวัดเชียงใหม่
Other Titles: A Study of Personal Characteristics, Motivation, and Environmental Concern Affecting Decision to Buy Condominiums: Case Study of Chinese Consumers in ChiangMai Province
Authors: Difan Song
Keywords: ปัจจัยคุณสมบัติส่วนบุคคล
ปัจจัยด้านแรงจูงใจ
ปัจจัยสภาพแวดล้อม
กระบวนการตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ของการศึกษาปัจจัยคุณสมบัติส่วนบุคคล แรงจูงใจ และสภาพแวดล้อมที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียม กรณีศึกษาผู้บริโภคจีนในจังหวัดเชียงใหม่ คือ (1) เพื่อศึกษาความแตกต่างของปัจจัยคุณสมบัติส่วนบุคคล ได้แก่ เพศ อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ต่อครบครัวที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียมของผู้บริโภคชาวจีนในจังหวัดเชียงใหม่ (2) เพื่อศึกษาอิทธิผลของปัจจัยแรงจูงใจที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียมของผู้บริโภคชาวจีนในจังหวัดเชียงใหม่ (3) เพื่อศึกษาอิทธิผลของปัจจัยสภาพแวดล้อมมีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียมของผู้บริโภคชาวจีนในจังหวัดเชียงใหม่ โดยใช้แบบสอบถาม เป็นเครื่องมือในการวิจัยเพื่อนำไปเก็บข้อมูลกับกลุ่มตัวอย่างที่เป็นประชาชนในจังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 400 คน โดยสถิติที่ใช้ในการรายงานผล ได้แก่ ร้อยละ ค่าความถี่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการเปรียบเทียบค่าเฉลี่ย ที (t-test) กรณีการเปรียบเทียบของกลุ่มสองกลุ่มที่อิสระต่อกันและการวิเคราะห์ความแปรปรวนทาง เดียว (One-way ANOVA) หรือ F-test เมื่อพบความแตกต่างจะทดสอบเป็นรายคู่ด้วยวิธีการของ เซฟเฟ่ (Scheffe) และการวิเคราะห์การถดถอยแบบพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษา พบว่า ปัจจัยคุณสมบัติส่วนบุคคลไม่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียม ปัจจัยแรงจูงใจมีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียม และปัจจัยสภาพแวดล้อมที่มีผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียม อย่างมีนัยสาคัญทาง สถิติที่ระดับ 0.05
The objectives of A Study of Personal Characteristics , Motivation, and Environmental Concern Affecting Decision to Buy Condominiums : Case Study of Chinese Consumers in ChiangMai Province were (1) to study the differences in Personal Characteristics such as sex, age, status, education level, occupation And income per kitchen That affects the decision to buy condominiums case study of chinese consumers in ChiangMai Province (2) to study the influence of motivation factors on the condominium buying decision process of Chinese consumers in Chiang Mai Province and (3) to study the influence of the environment concern factors on the condominium buying decision process of Chinese consumers in Chiang Mai Province. The questionnaires was used as a research tool to collect data from 400 employees of Chinese consumers in Chiang Mai Province. Statistics methods used in this research are consisted of include percentage, mean, standard deviation and the inferential statistics which are t-test as well as the comparison of the two groups was examined by the F-test method or ANOVA (One-way Analysis of Variance: One-way ANOVA), and multiple regression analysis. The results showed that personal characteristics variables did not affect the decision to buy condominiums. Motivation factors affected the decision to buy condominiums as well as environmental concern factors affacted the decision to buy condominiums significantly statistics at the level of 0.05
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4020
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
difan_song.pdf4.46 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback