DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4011

Title: การศึกษาปัจจัยข้อมูลส่วนบุคคลคุณภาพการให้บริการและคุณค่าตราสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของผู้บริโภคชาวจีนในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: A Study of Personal Characteristics, Service Quality and Brand Value Affecting the Decision to Buy Cosmetics of Chinese Consumers in Bangkok
Authors: Wenjun Jiang
Keywords: คุณภาพการให้บริการ
คุณค่าตราสินค้า
การตัดสินใจ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อ การศึกษาปัจจัยข้อมูลส่วนบุคคลคุณภาพการให้บริการและคุณค่าตราสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของผู้บริโภคชาวจีนในเขตกรุงเทพมหานคร ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวม ข้อมูลและตรวจสอบความถูกต้องของเครื่องมือจากผู้ทรงคุณวุฒิ การทดสอบความน่าเชื่อถือด้วยวิธี ของครอนบาร์ค กับกลุ่มตัวอย่าง 30 คน ได้ระดับความเชื่อมั่น 0.881 แจกกับนักท่องเที่ยวชาวจีนที่เคยซื้อเครื่องสำอางในเขตกรุงเทพมหานคร จํานวน 400 คน และวิธีทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และเชิงอนุมาน ได้แก่ การใช้สถิติทดสอบหาความแตกต่างค่าที และการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว พบว่า ปัจจัยข้อมูลส่วนบุคคล ด้าน เพศ อายุ รายได้ต่อเดือน และอายุการทํางาน ของผู้บริโภคชาวจีนที่แตกต่างกันส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของผู้บริโภคชาวจีนในเขตกรุงเทพมหานคร ส่วนด้านระดับการศึกษาของผู้บริโภคชาวจีนที่แตกต่างกันไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของผู้บริโภคชาวจีนในเขตกรุงเทพมหานคร อิทธิพลของคุณภาพการให้บริการ ด้านความใส่ใจ ด้านความน่าเชื่อถือ ด้านการสนองตอบลูกค้า และด้านความมั่นใจ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของผู้บริโภคชาวจีนในเขตกรุงเทพมหานคร ส่วนด้านสิ่งที่สามารถจับต้องได้ไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของผู้บริโภคชาวจีนในเขตกรุงเทพมหานคร และอิทธิพลของคุณค่าตราสินค้า ด้านการเชื่อมโยงกับตราสินค้า ด้านคุณภาพการรับรู้ และด้านความภักดีต่อตราสินค้า มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของผู้บริโภคชาวจีนในเขตกรุงเทพมหานคร ส่วนด้านการรับรู้ถึงตราสินค้าไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางของผู้บริโภคชาวจีนในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objective of this research was to study the personal characteristics, service quality and brand value affecting the decision to buy the cosmetics of Chinese consumers in Bangkok. The questionnaire which had validated by the experts, was used to collect data. Cronbach method was used to test reliability with 30 samples, and the result shown 0.881 confidence levels. Then it was distributed to 400 Chinese tourists who have bought cosmetics in Bangkok. 2 types of statistics were used in this research; descriptive statistics which consist of percentage, mean, and standard deviation and the inference statistic such as T-test, One-way analysis of variance and simple regression analysis The result shown that the differences of personal characteristic factor including genders, age, income and working time of the Chinese consumers differently affected the decision to buy the cosmetics of Chinese consumers in Bangkok. However, education level of the Chinese consumers were not affected decision to buy the cosmetics of Chinese consumers in Bangkok. The quality service factor including empathy, reliability, responsiveness and reliability affected the decision to buy the cosmetics of Chinese consumers in Bangkok. However, tangibles were not affected decision to buy the cosmetics of Chinese consumers in Bangkok. As well as, brand value factor including brand associations, perceived quality and brand loyalty affected the decision to buy the cosmetics of Chinese consumers in Bangkok. However, brand awareness was not affected decision to buy the cosmetics of Chinese consumers in Bangkok were statistically significant at level 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: ชื่อตราผลิตภัณฑ์
การเลือกชื่อตราผลิตภัณฑ์
การตัดสินใจ
เครื่องสำอาง
การเลือกซื้อสินค้า
Advisor(s): สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/4011
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wenjun_jian.pdf5.51 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback