DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3923

Title: แผนธุรกิจสร้างรูปแบบใหม่ของผลิตภัณฑ์ยางพาราประเทศไทยและความสามารถในการเข้าสู่ตลาดมณฑลกวางตุ้งประเทศจีน
Other Titles: Business Plan for Creates a New Model of Rubber Products in Thailand and the Ability to Enter the Guangdong Market in China
Authors: Luo Cheng
Keywords: เบาะรองนั่งยางพารา
กลยุทธ์ทางธุรกิจ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์แผนธุรกิจฉบับนี้คือ เพื่อนำไปใช้เป็นแนวทางในการดำเนินการการประกอบการตั้งร้าน การจัดลงทุนในธุรกิจแผ่นรองนั่งพนักพิงยางพารา เพื่อการสร้างรายได้และเชื่อเสียง จุดสำคัญคือ การขายสินค้าที่มีคุณภาพ ลดการเจ็บป่วยของร่างกาย มุ่งสร้างสุขภาพต่อลูกค้าเพื่อนำไปสู่ชีวิตที่ดีขึ้นในอนาคต ประเภทของธุรกิจคือธุรกิจขายเบาะรองนั่งยางพารา ประเภทข้อมูลที่นำมาใช้ในการจัดทำแผนได้จากการสัมภาษณ์ จากผู้มีส่วนได้ส่วนเสียและการใช้แนวคิดทฤษฎีต่างๆ จุดแข็งที่สำคัญของธุรกิจเบาะรองนั่งยางพาราเป็นผลิตภัณฑ์เบาะยางมีรูปแบบใหม่สร้างขึ้นมาสำหรับคนนั่งหรือพิงหลัง มีความยืดหยุ่นที่จะสามารถทำให้กล้ามเนื้อของร่างกายผ่อนคลายในเมื่อการทำงานหนักของชาวจีน สามารถดึงดูดลูกค้าได้อย่างง่าย จุดอ่อนคือ ความสามารถในการทำส่วนแบ่งตลาดน้อย เนื่องจากเพิ่งเข้าตลาดทำให้คนยังไม่รู้จัก โอกาสที่ดีสำหรับธุรกิจคือ มีนักท่องเที่ยวจีนเดินทางเข้ามาประเทศไทยเป็นจำนวนมากและมีโอกาสที่จะซื้อหมอนยางพารากลับไปใช้ อุปสรรคที่กระทบต่อธุรกิจคือคู่แข่งรายใหญ่มีความพร้อมมากกว่าในการสร้างความสัมพันธ์ระหว่างกัน ทำให้เสียเปรียบในการแข่งขันได้ กลยุทธ์ที่มีความสัมพันธ์กับสภาพแวดล้อมของธุรกิจ ได้แก่ กลยุทธ์ทางการบริหารองค์กรและทรัพยากรบุคคล กลยุทธ์การตลาด และส่วนผสมทางการตลาด กลยุทธ์การจัดซื้อ กลยุทธ์ทางการเงินและการลงทุน
The objective of this business plan is to be used as a guideline for the operation of the shop Investment arrangement in rubber backrest seat business for revenue generation and sound confidence, the key point is to sell quality products. Reduce body illness Focus on creating health for customers to lead a better life in the future. The type of business is the sale of rubber cushion seats. Information that is used in the preparation of the plan from the interview from stakeholders and the use of various theoretical concepts The key strength of the rubber seat cushion business is a rubber cushion product with a new pattern created for the person sitting or leaning back. There is flexibility that can make the body's muscles relax when the hard work of the Chinese people. Able to attract customers easily The weakness is the ability to make a small market share. Because just entering the market, people still do not know A good opportunity for business is there are many tourists visiting China and having the opportunity to buy latex pillows back. The obstacles that affect the business are big competitors are more ready to build relationships between each other. Causing disadvantage in the competition Strategies that relate to the business environment, including Organizational Management and Human Resources Strategies, Marketing Strategy and Marketing Mix, Procurement Strategy Financial and Investment Strategies
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
ยางพารา
ยางพารา -- ไทย
อุตสาหกรรมยางพารา -- ไทย
อุตสาหกรรมยางพารา -- ไทย -- แง่เศรษฐกิจ
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3923
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
luo_chen.pdf4.13 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback