DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3897

Title: คุณภาพบริการ คุณภาพผลิตภัณฑ์ กลยุทธ์ราคาและคุณลักษณะของร้านค้า ที่ส่งผลต่อความพึงพอใจและความภักดีต่อร้านค้าปลีกสินค้าออร์แกนิคของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Service Quality, Product Quality, Pricing Strategy and Retailer Characteristics Affecting Consumers’ Satisfaction and Loyalty with Organic Product Retailers in Bangkok
Authors: หัสยา อินทคง
Keywords: คุณภาพบริการ
คุณภาพผลิตภัณฑ์
กลยุทธ์ราคา
คุณลักษณะของร้านค้า
ความพึงพอใจ
ความภักดี
ร้านค้าปลีกสินค้าออร์แกนิค
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจต่อร้านค้าปลีกสินค้าออร์แกนิคของผู้บริโภค และ 2) เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความภักดีต่อร้านค้าปลีกสินค้าออร์แกนิคของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ระเบียบวิธีวิจัยเป็นเชิงปริมาณด้วยวิธีการสำรวจโดยใช้แบบสอบถามแบบมีโครงสร้างที่ผ่านการประเมินความตรงเชิงเนื้อหาและความเชื่อมั่นแล้ว ประชากรการวิจัยคือ ผู้บริโภคที่เคยซื้อสินค้าจากร้านสินค้าปลีกออร์แกนิคในกรุงเทพมหานคร และเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบสะดวกจำนวน 175 คน ใช้การถดถอยเชิงพหุในการทดสอบสมมติฐาน ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า 1) คุณภาพผลิตภัณฑ์ของร้านค้าปลีกสินค้าออร์แกนิค และปัจจัยคุณลักษณะของร้านค้าปลีกสินค้าออร์แกนิคส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้บริโภคและ 2) คุณภาพบริการของร้านค้าปลีกสินค้าออร์แกนิคและความพึงใจของผู้บริโภคส่งผลต่อความภักดีที่มีต่อร้านค้าปลีกสินค้าออร์แกนิคของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
The objectives of this research were 1) To study Factor Affecting Retailer Characteristics and Consumer Satisfaction with Organic Product Retailers and 2) To study Factor Affecting Consume Loyalty towards Organic Product Retailers in Bangkok. The study applied quantitative research, survey method. Structured questionnaire having passed both content validity and reliability was used as research instrument. Population were consumers who have ever bought products from organic product retailers. The sample size was 175. Nonprobability, convenience sampling was used to select the samples. Multiple regression analysis was conducted to test the hypotheses. The results indicated that 1) product quality and retailer characteristics factors positively affected consumer satisfaction with organic product retailers in Bangkok, 2) service quality and satisfaction with organic product retailers positively affected consumer loyalty towards organic product retailers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3897
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
hutsaya_inth.pdf6.77 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback