DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3894

Title: อิทธิพลของคุณภาพการให้บริการ คุณค่าที่รับรู้ด้านราคา และความไว้เนื้อเชื่อใจ ที่มีต่อการตัดสินใจใช้บริการ กรณีศึกษาของโรงพิมพ์ห้างหุ้นส่วนจำกัด พีเอ็นเอส ครีเอชั่น
Other Titles: The influences of service quality, perceived value of price and trust on consumers’ decision making: A case study of PNS Creation Limited Partnership
Authors: เดชา จิตแสง
Keywords: คุณภาพการให้บริการ
ความไว้เนื้อเชื่อใจ
คุณค่าที่รับรู้ด้านราคา
การตัดสินใจใช้บริการ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาว่าอิทธิพลของ คุณภาพการให้บริการ คุณค่าที่รับรู้ด้านราคา และความไว้เนื้อเชื่อใจ ที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงพิมพ์ห้างหุ้นส่วนจำกัด พีเอ็นเอส ครีเอชั่น กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ตอบแบบสอบถามในการศึกษาครั้งนี้ คือลูกค้าที่มาใช้บริการโรงพิมพ์ ห้างหุ้นส่วนจำกัด พีเอ็นเอส ครีเอชั่น จำนวน 248 คน โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบมีจุดมุ่งหมาย ส่วนการวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติประกอบด้วยสถิติเชิงพรรณนา ซึ่งได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิเคราะห์การถดถอยแบบพหุคูณ ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศชายอายุระหว่าง 31 – 40 ปี สถานภาพสมรส ระดับการศึกษาระดับอนุปริญญา/ปวส. อาชีพประกอบธุรกิจส่วนตัว/ค้าขาย และรายได้ส่วนตัวต่อเดือน 50,001 -100,000 บาท ผลการทดสอบสมมุติฐานพบว่า คุณภาพการให้บริการ คุณค่าที่รับรู้ด้านราคา และความไว้เนื้อเชื่อใจมีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการโรงพิมพ์ห้างหุ้นส่วนจำกัด พีเอ็นเอส ครีเอชั่น อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This research aims to study the influences of service quality, perceived value of price and trust on consumers’ decision to use the service from PNS Creation Limited Partnership. The questionnaires were distributed to 248 customers of PNS Creation Limited Partnership using purposive sampling. The statistical analyses consisted of descriptive statistics (percentage, mean, standard deviation) and multiple regression analysis. Most respondents were male, aged between 31-40 years, married, held diploma level / vocational certificate, owned businesses and had monthly income from 50,001 -100,000 baht. The research results showed that service quality, perceived value of price and trust had a statically significant impact on the decision to use the service from PNS Limited Partnership at 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: งานบริการ
การตัดสินใจ
โรงพิมพ์ -- การตัดสินใจ
การรับรู้
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3894
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
decha_jits.pdf3.23 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback