DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3858

Title: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการและจัดกิจกรรมการท่องเที่ยวในองค์การบริหารส่วนตำบลบางกะเจ้า จังหวัดสมุทรปราการ
Other Titles: Integrated Marketing Communication Strategies and Organizing Tourism Activities in Bangkachao Subdistrict Administration Organization, Samut Prakan
Authors: วีรชน สวยรูป
Keywords: การสื่อสารการตลาด
กิจกรรมนันทนาการ
การบริการการท่องเที่ยว
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์ คือ 1) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการเพื่อการท่องเที่ยวองค์การบริหารส่วนตำบลบางกะเจ้า จังหวัดสมุทรปราการ 2) เพื่อศึกษาการจัดกิจกรรมนันทนาการเพื่อการท่องเที่ยวอย่างยั่งยืนองค์การบริหารส่วนตำบลบางกะเจ้า จังหวัดสมุทรปราการ 3) เพื่อจัดรูปแบบการบริการการท่องเที่ยวอย่างยั่งยืนองค์การบริหารส่วนตำบลบางกะเจ้า จังหวัดสมุทรปราการ ผู้วิจัยได้ทำการศึกษาข้อมูลในเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยใช้วิธีการสัมภาษณ์แบบเชิงลึก (In-depth Interview) กับบุคคลที่เป็นแหล่งข้อมูลหลัก (Key Informants) ได้แก่ ผู้ประกอบการธุรกิจ จำนวน 5 คน นักท่องเที่ยว จำนวน 5 คน และนำผลการสัมภาษณ์ที่ได้ทั้งหมดมาวิเคราะห์ และสังเคราะห์ผลให้บรรลุตามวัตถุประสงค์ของงานวิจัย ผลการวิจัยพบว่า 1) กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการเพื่อการท่องเที่ยวองค์การบริหารส่วนตำบลบางกะเจ้า จังหวัดสมุทรปราการ ด้านสื่อดั้งเดิม ผู้ประกอบการใช้สื่อ โบรชัวร์ การบอกต่อ นักท่องเที่ยวใช้สื่อโทรทัศน์ การบอกต่อจากเพื่อนนำไปสู่การค้นหาข้อมูลด้วยตัวเอง ด้านสื่อใหม่ ผู้ประกอบการและนักท่องเที่ยวใช้สื่อ เฟซบุ๊ก เว็บไซต์ 2) การจัดกิจกรรมนันทนาการเพื่อการท่องเที่ยวอย่างยั่งยืนองค์การบริหารส่วนตำบลบางกะเจ้า จังหวัดสมุทรปราการ ผู้ประกอบการและนักท่องเที่ยวมีวัตถุประสงค์ในการทำกิจกรรม คือ ความเป็นธรรมชาติ เดินทางสะดวกไม่ไกล เป็นสถานที่พักผ่อนหลีกหนีความวุ่นวายจากสังคมเมือง นอกจากนี้นักท่องเที่ยวต้องการมีกิจกรรมอนุรักษ์ธรรมชาติ ค่ายลูกเสือ ตั้งแคมป์ ออกกำลังกายท่ามกลางธรรมชาติ 3) ด้านจัดรูปแบบการบริการการท่องเที่ยวอย่างยั่งยืนองค์การบริหารส่วนตำบลบางกะเจ้า จังหวัดสมุทรปราการ ผู้ประกอบการและนักท่องเที่ยวคิดว่าผู้มาท่องเที่ยวสามารถเดินทางได้หลายรูปแบบ เช่น พาหนะส่วนตัว รถไฟฟ้า จักรยาน ด้านการบริการการท่องเที่ยวต้องมี ป้ายบอกทาง ความปลอดภัยของชุมชน การจัดการพื้นที่ท่องเที่ยวให้เป็นระบบ ปรับปรุงข้อมูลการท่องเที่ยวที่ให้ทันสมัย ร้านอาหารตามจุดท่องเที่ยวต่างๆ เพิ่มสถานที่ทำกิจกรรมให้กับนักท่องเที่ยว
The purposes of this research were 1) to study integrated marketing communication strategies for tourism in Bangkachao Subdistrict Administration Organization, Samut Prakan 2) to study the organizing of recreation for sustainable tourism in Bangkachao Subdistrict Administration Organization, Samut Prakan 3) to manage the service styles of sustainable tourism in Bangkachao Subdistrict Administration Organization, Samut Prakan. The research used qualitative research, utilizing in-depth interviews with five key-informants entrepreneurs, and five tourists. The interview data were analyzed and synthesized to answer research questions. The results of the study were 1) as for integrated marketing communication strategies and organizing tourism activities in Bangkachao Subdistrict Administration Organization, Samut Prakan, the entrepreneurs used brochure and word of mouth. The tourists watched TV, gained knowledge from friends and self-research. For new media, both entrepreneurs and tourists applied Facebook and websites. 2) When managing recreational activities for sustainable tourism, both entrepreneurs and tourists had their objectives of spending time in the nature, travelling conveniently, and escaping the chaos from urban society. Besides the tourists needed nature conservation activities, scout camp, camping and exercise in the nature. 3) For managing the styles sustainable tourism service, the entrepreneurs and the tourists that tourists could use many transportations such as private vehicles, BTS sky train and bicycles. Regarding travelling service, there must be guide posts, community safety, the system of travelling zone, updating travelling data, having food courts at travelling points, and increasing activity places for tourists.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: สมุทรปราการ -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว
การตลาดเชิงกิจกรรม
การท่องเที่ยวโดยชุมชน
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
ปีเตอร์ รุ่งเรืองกานต์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3858
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
weerachon_suayr.pdf8.69 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback