DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3818

Title: แผนธุรกิจขนย้ายสัมภาระ
Other Titles: ฺBusiness Plan for Transportation Service
Authors: ชัยวัฒน์ บุญพบ
Keywords: แผนธุรกิจ
ธุรกิจขนย้ายสัมภาระ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้เป็นการจัดทำขึ้นเพื่อเป็นการกำหนดเป้าหมายทางธุรกิจ เพื่อการวิเคราะห์จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคทางธุรกิจ กรอบแนวคิดและแนวทางการดำเนินการจะช่วยให้การวิเคราะห์ภาพรวมของธุรกิจ การวิเคราะห์สถานการณ์ทางธุรกิจ ความได้เปรียบทางการแข่งขัน รวมไปถึงการคาดการประมาณการค่าใช้จ่ายที่เกิดขึ้นในกิจการ ระยะเวลาของจุดคุ้มทุน ผลตอบแทน และกำไรในกิจการ การเก็บข้อมูลจากการศึกษาครั้งนี้ได้จากการค้นคว้าแนวคิดและทฤษฎีที่เกี่ยวข้อง แผนธุรกิจฉบับนี้เสนอว่า กิจการมีการได้เปรียบทางธุรกิจ และมีโอกาสสูงกว่าคู่แข่งในตลาดเดียวกัน เนื่องจากทำเลที่ตั้งของกิจการอยู่ใกล้กลุ่มลูกค้า ไม่ว่าจะเป็นหมู่บ้าน คอนโดมิเนียม หอพัก สำนักงาน ฯลฯ สำหรับด้านการตลาด กลุ่มเป้าหมายทางการตลาดเป็นกลุ่มวัยทำงาน และพนักงานบริษัทที่ต้องการย้ายที่พักอาศัยใหม่หรือต้องการย้ายสำนักงานที่มีความต้องการขนย้ายสิ่งของ สำหรับโครงการนี้มีเงินทุนรวมอยู่ที่ 3,032,500 บาท โดยเป็นการลงทุนด้วยเงินทุนตนเองไม่มีการกู้ยืมจากสถาบันการเงิน โดยมีผลตอบแทน IRR อยู่ที่ ร้อยละ 39
This business plan was created to define business goals the analyze the strengths, weaknesses, opportunities and obstacles. The conceptual framework and implementation guidelines will help for analyzing the overall image of the business, business situation and competitive advantage, including expectation of expenses occurred in the business, break-even point period, return on investment, net profit of business. Data used for this study were selected from the related concepts and theories. This business plan presented that the business has the advantage and high chances more than competitors in the same marketplace. Due to the location of business which was locates near the village, condominium, dormitory, and office. According to marketing strategies there was a given target market as a group of working age and company employees who wanted to move luggage to a new house, or the new office. The total capital needed for this project was 3,032,500 Baht, which was invested by self-financed without borrowing from the financial institutions. The Internal Rate of Return was at 39%
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
การขนส่ง
การขนส่ง -- การวางแผน
บริการจัดส่งสินค้า
การขนส่งสินค้า
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3818
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chaiwat_boon.pdf3.08 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback