DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3787

Title: แผนธุรกิจ ร้าน ซีซีรี่ย์ สลัด
Other Titles: Business plan for sisiry zalad
Authors: ศรีสุรางค์ ตีรเลิศพานิช
Keywords: สลัด
ปัจจัยสภาพแวดล้อมทางธุรกิจ
คู่แข่งขัน
กลยุทธ์ทางธุรกิจ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจนี้มีจุดประสงค์เพื่อ (1) นำความรู้และความเข้าใจที่ได้ศึกษาทางด้านธุรกิจ ประยุกต์ให้เกิดแผนธุรกิจ (2) เป็นแผนชี้แนวทางให้เจ้าของกิจการ หรือผู้ที่ต้องวิเคราะห์แผนธุรกิจเพื่อด้านการปล่อยกู้สินเชื่อต่างๆ (3) เตรียมความพร้อมในเรื่องของความเสี่ยงหรือแผนสำรองธุรกิจ (4) ประยุกต์ใช้แผนธุรกิจให้เกิดประโยชน์แก่การเริ่มต้นกิจการ แผนธุรกิจได้จัดทำขึ้นสำหรับธุรกิจประเภทจำหน่ายอาหารเพื่อสุขภาพสลัด,น้ำสลัดและเครื่องเคียง โดยเป็นเริ่มการดำเนินธุรกิจใหม่ คือ การศึกษาจากแนวคิดและทฤษฏี และแบบสัมภาษณ์เชิงลึกส่วนบุคคล ที่เกี่ยวข้องในการรับประทานสลัดจำนวน 20 คน โดยใช้แบบสัมภาษณ์ที่มีการจัดเตรียมคำถามไว้ล่วงหน้า สถิติในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ ค่าร้อยละ ผลการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายใน รูปแบบของงานไม่ซับซ้อน การหาบุคลากรจึงไม่ยากเจ้าของกิจการสามารถนำเงินส่วนตัวมาลงทุนได้ในระยะเริ่มต้น วัตถุดิบแต่ละอย่างเก็บรักษาไม่ยาก และผลการวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมภายนอก คู่แข่งทางตรง ร้านสลัดมีคู่แข่งที่อยู่ใน คู่แข่งทางอ้อม ร้านสลัดที่บรรจุใส่กล่องตามร้านข้างถนนทั่วไป วัตถุดิบสามารถหาSupplierได้ง่าย เสี่ยงที่เกิดจากปัจจัยแวดล้อมภายในได้แก่ ปัจจัยด้านเทคโนโลยีการผลิตและการขนส่ง ข้อได้เปรียบคู่แข่งขันคือ ผลิตภัณฑ์น้ำสลัดและผักที่แตกต่างออกมา จะทำให้ดึงดูดลูกค้าได้ กลยุทธ์ในการทำธุรกิจคือ กลยุทธ์ด้านสินค้า ให้ความสำคัญในด้านการคัดสรรวัตถุดิบ รสชาติ เช่นน้ำสลัดที่สกัดจากธรรมชาติจากผัก,ผลไม้ และผักสลัดที่มาจากหลากหลายพื้นที่ในประเทศไทย กลยุทธ์ด้านราคา ทำการตลาดเพื่อกระตุ้นการซื้อ กลยุทธ์ด้านการจำหน่ายโดยการเพิ่มช่องทางการจัดจำหน่าย กลยุทธ์ด้านส่งเสริมการขายการ เช่น รับคูปองส่วนลด กลยุทธ์ด้านการดำเนินงาน ขยายนำไปสู่กลุ่มอาหารเพื่อสุขภาพที่หลากหลาย กลยุทธ์ทางด้านการเงินที่มีระยะการคืนทุนอยู่ที่ 1ปี 6เดือน อัตราผลตอบแทนภายในที่ร้อยละ 44%
The creation of this business plan is to (1) Apply knowledge and understanding gained from the study of the field business administration to create the business plan. (2) Create the guideline from the entrepreneurs or those who want to analyze the business plan for loan offering (3) Prepare for the risk or prepare to create a backup plan for the business (4) Apply the business plan to create the benefit in starting the business. The business plan has been made specifically for healthy food, salad, salad dressing and the side dishes selling the business. The plan is focused on the starting of a new business which was done by studying the concept and the theories and in-depth interviews with 20 people who are related to salad consumption. The interview was done by using the prepared questionnaires and the statistical variable used is a percentage. According to the result of the internal environment analysis, the pattern of the workflow is not complicated which made the searching for human resources become easier as well. The business owners could use their own money to invest in a short period of time in the early stage of the business. The raw materials are not difficult to be stored. The result of the external environment analysis has shown that the direct competitors are existing which are the other salad restaurant. The indirect competitors are the common street salad restaurant that packed their products. The raw material supplier is easy to be found. Risks caused by internal factors are the production and transportation of technological related factors. The advantages over the competitors are the production of the vegetables and salad dressing differently which could attract the customers. The strategies in doing the business are the products related strategies such as the selection of the raw material, taste and the salad dressing from the natural raw material such from fruits and vegetables from a various different area in Thailand. Price strategies are to conduct marketing to stimulate the purchase. The sales strategy is done by increasing the distribution channels. The promotional strategies such as the discount coupons and the operational strategies which aim to extend to a variety of healthy food. The financial strategy which the estimated payback period is 1 year 6 months with an internal rate of return 44%.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
อาหารเพื่อสุขภาพ
ผลิตภัณฑ์จากธรรมชาติ
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3787
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
srisurang_teer.pdf10.52 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback