DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3758

Title: ปัจจัยด้านคุณภาพการให้บริการและภาพลักษณ์ตราสินค้าที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บริการ กรณีศึกษาของบริษัทขนส่งเอกชนเคอรี่ เอกซ์เพรส (Kerry Express ) ในเขตอำเภอเมืองจังหวัดฉะเชิงเทรา
Other Titles: Quality of Service and Brand Image Affecting Service Decision. A Case Study of Kerry Express in Muang District, Chachoengsao Province
Authors: ญาธิณี เหลืองทรัพย์ทวี
Keywords: คุณภาพการให้บริการ
ภาพลักษณ์ตราสินค้า
การตัดสินใจเลือกใช้บริการ
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาว่าคุณภาพการให้บริการและภาพลักษณ์ที่มีผลต่อการตัดสินใจเข้าใช้บริการขนส่งเอกชน เคอรี่ เอ็กซ์เพรสในเขตอำเภอเมือง จังหวัดฉะเชิงเทรา โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดที่ผ่านการตรวจสอบความเชื่อมั่นในการเก็บรวบรวมข้อมูล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือประชาชนที่อาศัยในอำเภอเมือง จังหวัดฉะเชิงเทราจำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การแจกแจงความถี่ การหาค่าเฉลี่ย การหาค่าร้อยละและการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการบริษัทขนส่งเอกชนเคอรี่ เอ็กซ์เพรส ในเขตอำเภอเมืองจังหวัดฉะเชิงเทรา ได้แก่ ภาพลักษณ์ตราสินค้าด้านผู้ใช้ ด้านคุณสมบัติ และคุณภาพการให้บริการด้านความเป็นรูปธรรมของการบริการและด้านคุณค่า ซึ่งปัจจัยทั้ง 4 นี้ สามารถร่วมกันพยากรณ์การตัดสินใจใช้บริการบริษัทขนส่งเอกชนเคอรี่ เอ็กซ์เพรส ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดฉะเชิงเทรา ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ .01
The purpose of this study was to identify service quality and brand image affects the decision to use the private transport service Kerry Express in the district Chachoengsao. Closed-ended survey questionnaires were reviewed the validity of content and tested for reliability. The main respondents of the study were individuals who have subscribed to internet service with a sample size of 400. Statistics used in data analysis included frequency distribution, percentage and multiple regression analysis. According to the hypothesis testing, service quality in terms of tangible and brand image in terms of attibutes, values, user affectfed the decision to use the private transport service of Kerry Express in Chachoengsao at statistical significance level of .01
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: บริการลูกค้า
ชื่อตราผลิตภัณฑ์
บริการจัดส่งสินค้า
การขนส่ง -- การตัดสินใจ
การขนส่ง
การขนส่งสินค้า -- การตัดสินใจ
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3758
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yatinee_laun.pdf3.6 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback