DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3753
|
Title: | การศึกษาส่วนประสมทางการตลาด การยอมรับเทคโนโลยี และการสื่อสารแบบบอกต่อที่มีผลต่อ การตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านทางแอปพลิเคชั่น Shopee |
Other Titles: | The Study of Marketing Mix, Technology Acceptance, and Word of Mouth Communication Affecting to Purchase Decision through Shopee Application |
Authors: | อรอนงค์ ทองกระจ่าง |
Keywords: | ส่วนประสมทางการตลาด การยอมรับเทคโนโลยี การสื่อสารแบบบอกต่อ การตัดสินใจซื้อ |
Issue Date: | 2561 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาด การยอมรับเทคโนโลยี
และการสื่อสารแบบอกต่อที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านทางแอปพลิเคชั่น Shopee ประชากร
คือ ประชากรกรุงเทพมหานครที่มีความต้องการซื้อสินค้าผ่านทางแอปพลิเคชั่น Shopee ทั้งเพศชาย
และเพศหญิง กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดย
ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง จำนวน 400 ชุด ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวม
ข้อมูล ตัวแปรต้นคือ ส่วนประสมทางการตลาด การยอมรับเทคโนโลยี และการสื่อสารแบบบอกต่อ
ตัวแปรตามคือ การตัดสินใจซื้อ ในการวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย
และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ
นอกจากนี้ ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านทาง
แอปพลิเคชั่น Shopee จากกลุ่มตัวอย่างคือ ส่วนประสมทางการตลาด การยอมรับเทคโนโลยี และ
การสื่อสารแบบบอกต่อ โดยกลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญในเรื่องของการยอมรับเทคโนโลยีมากที่สุด
ในการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านทางแอปพลิเคชั่น Shopee และรองลงมาคือ ส่วนประสมทางการตลาด
และการสื่อสารแบบบอกต่อ ตามลำดับ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 This study aims to study marketing mix, technology acceptance, and word of
mouth that influence shopper’s purchasing decision through Shopee applications.
Population is the population with the desire to shop through Shopee application.
The samples used in the study were from the consumers’ population in Bangkok.
A sample group used in this study comes from 400 consumers who are Bangkok
population and the sampling technique for this study is a Purposive sampling.
Questionnaire is a tool to gather data in accordance with independent variables
which are service marketing mix, technology acceptance, and word of mouth
communication. The dependent variable is purchase decision through Shopee
application. According to analysis, descriptive statistics such as percentage, mean,
and standard deviation and inferential Statistics multiple linear regressions were
applied in this study.
The results also found that the factors marketing mix, technology
acceptance, and word of mouth Communication affected to purchase decision
through Shopee application. The most important factor for the sample was
technology acceptance most commonly used to make purchases through Shopee
application followed by marketing mix and word of mouth respectively, at a
statistical significant level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Subjects: | การตัดสินใจ สินค้า -- การตัดสินใจ สินค้า -- การตลาด การสื่อสารทางการตลาด โฆษณาแบบปากต่อปาก การเลือกซื้อสินค้า การซื้อสินค้า |
Advisor(s): | ชุติมาวดี ทองจีน |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3753 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|