DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3744

Title: แผนธุรกิจร้านจำหน่ายนาฬิกาออนไลน์
Other Titles: Business plan for watch shop online
Authors: ภรัณยู ทองศรีสมบูรณ์
Keywords: ร้านนาฬิกา
แผนธุรกิจร้านจำหน่ายนาฬิกาออนไลน์
Issue Date: 2562
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจเว็บไซต์จำหน่ายนาฬิกา (www.dackwatch.com) มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาความเป็นไปได้ทางธุรกิจ สร้างมาตฐานและบริการพัฒนาระบบของธุรกิจประเภทออนไลน์ให้รองรับลูกค้ากลุ่มเทคโนโลยีที่มีการเติบโตอย่างต่อเนื่องให้สร้างยอดขายเติบโตมากกว่า 10% ต่อปี ในการจัดทำแผนธุรกิจเว็บไซต์จำหน่ายนาฬิกาได้วิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ วิเคราะห์คู่แข่ง และรูปแบบทางธุรกิจ ทำการศึกษาวิจัยการตลาดด้วยวิธีการวิจัยเชิงปริมาณ โดยสำรวจกับประชากร จำนวน 150 คน การวิเคราะห์ปัจจัยรอบด้าน ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผลการศึกษาพบว่า จุดแข็ง คือ การบริการราบรื่นมีผู้บริหารคนเดียว มีพนักงานที่มี ความสามารถ มีอันดับติดการค้นหาบน www.google.co.th มีสินค้าจำหน่ายมากกว่า 100 แบบ 400 เรือน จุดอ่อน คือ ไม่มีผู้เชียวชาญด้านโปรมแกรมการจัดการเว็บไซต์ เงินลงทุนที่ไม่สูง การบริการลูกค้าที่ไม่ทั่วถึง โอกาส การซื้อสินค้าออนไลน์ขึ้นมาติด 1 ใน 5 กิจกรรมยอดฮิตของผู้ใช้อินเทอร์เน็ต และการฟรีค่าธรรมเนียมการโอนเงิน อุปสรรค คือ คู่แข่งที่เพิ่มขึ้น ลูกค้ามีตัวเลือกเพิ่มขึ้น เมื่อพิจารณาถึงคู่แข่งขันหลัก คือ เว็บไซต์ (http://www.nalikacity.com) จุดแข็ง คือ มีสินค้าจำหน่ายจำนวนมาก จุดอ่อน คือ เมื่อมีหลายแบรนด์ทำให้เว็บไซต์โหลดช้า เว็บไซต์จำหน่ายนาฬิกา (www.dackwatch.com) เป็นร้านขายนาฬิกาแบรนด์ Naviforce เพียงแบรนด์เดียวและมีช่องทางการติดต่อสอบถามหลายช่องทาง ผลการวิจัย พบว่า กลุ่มลูกค้าส่วนใหญ่มีรายได้ 10,000-20,000 บาทต่อเดือน และเหตุผลในการซื้อนาฬิกาส่วนใหญ่นั้นคือการซื้อเป็นของขวัญให้กับคนอื่นทำให้สามารถทำเป็นแนวทางในการจัดทำโปรโมชั่น การสร้างกลยุทธ์การตลาดที่เจาะกลุ่มเป้าหมายได้ให้ลูกค้าเห็นถึงความสำคัญในการให้ รองลงมาคือเป็นของขวัญให้ตนเอง อยากได้ และเสริมภาพลักษณ์ให้ตนเองตามลำดับ เมื่อได้พิจารณาความเป็นไปได้ของธุรกิจของการลุงทุน พบว่ามีความคุ้มค่าที่จะลงทุน โดยใช้งบลงทุนโดยประมาณ 245,000 บาท และมีค่า NPV (5ปี) เท่ากับ 1,844,719.91 บาท ค่า IRR 251% ระยะเวลาการคืนทุน 0.391 ปี
The business plan of the watch website (www.dackwatch.com) aims to study the business feasibility, and create standards and services for online business development, to support technological inclined customers that are constantly growing in order to generate a growth of more than 10% in annual sales growth. In the preparation of a business plan for the watch selling website, an analysis was conducted on the business environment, competitors, and the business model involved. Quantitative research methods were used to conduct market researches by surveying a sample population of 150 people, analyzing the surrounding factors such as frequency, percentage and averages. The study found that the strength was in the seamless service provided, with only one executive accompanied by a competent staff, top search rankings on www.google.co.th with more than 100 products, and 400 items. Weaknesses include having no experts in website management, low investment funds, insufficient customer support, the opportunity to buy products online is 1 of the top 5 popular activities of internet users, as well as, free transfer fees. Obstacles include the number of increased competitors which provide customers with more options. When considering the main competitor's website (http://www.nalikacity.com), their strength lies in the variety of their products that are being sold, however, having a wide variety of products is also their weakness as the website loads slowly. The dackwatch.com watch website has only one brand for sale which is the Naviforce brand, and has several contact channels. The result of the study shows that most customers have an income of 10,000-20,000 baht per month, and the primary reason for purchasing watches mostly is to buy them as gifts for others. This behavior provides a very useful guideline in creating promotions and marketing strategies that can specifically target customers to see the importance of giving. This is followed by the behavior of purchasing it as a gift for oneself, and enhancing the image of themselves respectively. When considering the feasibility of the investment, the study revealed that it was worthwhile to invest, with an initial investment budget of approximately 245,000 baht and an NPV (5 years) of 1,844,719.91 baht, an IRR value of 251%, with a payback period 0.391 years.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
นาฬิกา
สื่อสังคมออนไลน์
การจัดการขาย
นาฬิกา -- การตลาด
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3744
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ภรัณยู ทองศรีสมบูรณ์.pdf3.33 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback