DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3731

Title: ทัศนคติต่อการใช้บริการพร้อมเพย์ และการโฆษณาผ่านสื่อออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจ ใช้บริการพร้อมเพย์ของธนาคารพาณิชย์ ในกรณี: พนักงานองค์กรเอกชน
Other Titles: Attitude toward PromptPay and Online Advertising that Affects Decision Making to Use PromptPay of Commercial Banks: A Case Study of Employees in Private Organizations
Authors: ชนิศา อุดมทรัพย์
Keywords: ทัศนคติ
พร้อมเพย์
การโฆษณาผ่านสื่อออนไลน์
พนักงานเอกชน
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ของการศึกษา 1) เพื่อศึกษาความคิดเห็นของข้อมูลทัศนคติต่อการใช้บริการ พร้อมเพย์และการโฆษณาผ่านสื่อออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการพร้อมเพย์ของธนาคาร พาณิชย์ ในกรณี : พนักงานองค์กรเอกชน 2) เพื่อศึกษาถึงการโฆษณาผ่านสื่อออนไลน์ที่ส่งผลต่อ การตัดสินใจใช้บริการพร้อมเพย์ของธนาคารพาณิชย์ ในกรณี : พนักงานองค์กรเอกชนและ ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือ เทคนิคการวิจัยเชิงปริมาณ เครื่องมือที่ใช้คือ การสุ่ม ตัวอย่างแจกแบบสอบถาม พนักงานองค์กรเอกชน จำนวน 140 คน ได้จากการสุ่มตัวอย่างแบบ ไม่แน่นอน มีสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบน มาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงวิเคราะห์ตามการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ผลการศึกษาพบว่า ผู้สอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย จำนวน 63 คน และเพศหญิง จำนวน 77 คน สถานะภาพโสด มีการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือ ในการวิจัยเพื่อนำไปเก็บข้อมูล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The study aimed to 1) investigate attitudes toward the use of PromptPay service and online advertising which have an impact on decision making to use of Promptpay service of employees in private organizations, 2) study the impact of online advertising on decision making to use PromptPay service of employees in private organizations. This quantitative method was applied for this study by using a questionnaire to collectdata. The 140 employee were randomly chosen. The collectdata were analyzed by using collateddata were analgged by descriptive statistics including percentage, mean, standard deviation, and inferential statistic which was the multiple regression analysis. The findings revealed that the respondents comprised 63 males and 77 females. Most of them were single and received Bachelor’s degree. It was also found that decision making of employees in private organizations to use PromptPay servicewas influenced by attitudes toward the use of PromptPay service at a significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: โฆษณา
การจัดการโฆษณา
ทัศนคติ
โฆษณา -- ธนาคารและการธนาคาร
การตัดสินใจ
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3731
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chanisa_udom.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback