DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3698

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารคลีนในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Affecting Decision to Buy Whole Food in Bangkok
Authors: อัมพุช พวงไม้
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด
ทัศนคติ
วิถีการดำเนินชีวิต
การตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาด 4P วิถีการดำเนินชีวิต ทัศนคติ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารคลีนในกรุงเทพมหานคร ประชากรคือ คนที่มีความสนใจ บริโภคอาหารคลีนทั้งเพศหญิงและเพศชาย กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็น ผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง จำนวน 400 ชุด ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ตัวแปรต้นคือ ส่วนประสมทางการตลาด วิถีการดำเนินชีวิต และทัศนคติ ตัวแปรตามคือ การตัดสินใจซื้ออาหารคลีนในกรุงเทพมหานคร ในการวิเคราะห์ข้อมูลในสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคุณ ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารคลีนในกรุงเทพมหานครจาก กลุ่มตัวอย่างคือ ทัศนคติ ส่วนประสมทางการตลาด และด้านวิถีการดำเนินชีวิต โดยกลุ่มตัวอย่าง ให้ความสำคัญในเรื่องทัศนคติมากที่สุดในการตัดสินใจซื้ออาหารคลีน และรองลงมาคือ ส่วนประสม ทางการตลาด และด้านวิถีการดำเนินชีวิต ตามลำดับ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
This study aims to study marketing mix 4P, lifestyle, and attitude that affect the decision to buy clean food in Bangkok. The population is people who are interested in consuming clean food both females and males. The samples used in the study were from the consumer population in Bangkok. The questionnaire was used as a tool for collecting data via purposive sampling method. The independent variables were marketing mix 4P, lifestyle, and attitude. The dependent variable was the decision to buy clean food in Bangkok. The descriptive statistics were analyzed by percentage, mean, and standard deviation and reference statistics use multiregression analysis. The results showed that factors affecting decision to buy clean food in Bangkok are attitude, marketing mix, and lifestyle. The respondents mainly focus on attitude followed by marketing mix and lifestyle respectively in making a clean food purchasing decision at the statistical significance level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: อาหารเพื่อสุขภาพ
อาหารเพื่อสุขภาพ -- การตัดสินใจ
อาหารเพื่อสุขภาพ -- การจัดซื้อ
การตัดสินใจ
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3698
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
aumpujh_pungm.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback