DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3698
|
Title: | ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารคลีนในกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Factors Affecting Decision to Buy Whole Food in Bangkok |
Authors: | อัมพุช พวงไม้ |
Keywords: | ส่วนประสมทางการตลาด ทัศนคติ วิถีการดำเนินชีวิต การตัดสินใจซื้อ |
Issue Date: | 2561 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาด 4P วิถีการดำเนินชีวิต
ทัศนคติ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารคลีนในกรุงเทพมหานคร ประชากรคือ คนที่มีความสนใจ
บริโภคอาหารคลีนทั้งเพศหญิงและเพศชาย กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็น
ผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง จำนวน 400 ชุด
ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ตัวแปรต้นคือ ส่วนประสมทางการตลาด
วิถีการดำเนินชีวิต และทัศนคติ ตัวแปรตามคือ การตัดสินใจซื้ออาหารคลีนในกรุงเทพมหานคร
ในการวิเคราะห์ข้อมูลในสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน
และสถิติเชิงอ้างอิงใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคุณ
ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออาหารคลีนในกรุงเทพมหานครจาก
กลุ่มตัวอย่างคือ ทัศนคติ ส่วนประสมทางการตลาด และด้านวิถีการดำเนินชีวิต โดยกลุ่มตัวอย่าง
ให้ความสำคัญในเรื่องทัศนคติมากที่สุดในการตัดสินใจซื้ออาหารคลีน และรองลงมาคือ ส่วนประสม
ทางการตลาด และด้านวิถีการดำเนินชีวิต ตามลำดับ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 This study aims to study marketing mix 4P, lifestyle, and attitude that affect
the decision to buy clean food in Bangkok. The population is people who are
interested in consuming clean food both females and males. The samples used in
the study were from the consumer population in Bangkok. The questionnaire was
used as a tool for collecting data via purposive sampling method. The independent
variables were marketing mix 4P, lifestyle, and attitude. The dependent variable was
the decision to buy clean food in Bangkok. The descriptive statistics were analyzed
by percentage, mean, and standard deviation and reference statistics use multiregression
analysis.
The results showed that factors affecting decision to buy clean food in
Bangkok are attitude, marketing mix, and lifestyle. The respondents mainly focus on
attitude followed by marketing mix and lifestyle respectively in making a clean food
purchasing decision at the statistical significance level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Subjects: | อาหารเพื่อสุขภาพ อาหารเพื่อสุขภาพ -- การตัดสินใจ อาหารเพื่อสุขภาพ -- การจัดซื้อ การตัดสินใจ |
Advisor(s): | ชุติมาวดี ทองจีน |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3698 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|