DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3666

Title: การรับรู้คุณค่าผลิตภัณฑ์ ความพึงพอใจในการส่งเสริมการขาย และค่านิยมที่ส่งผลต่อการตัดสินใจ ใช้บริการสั่งอาหารผ่านแอพพลิเคชั่น Grab (Grab Food)
Other Titles: Perceived Values of Product, Sales Promotion Satisfaction and the Values that Influenced the Decision to Use Food Ordering by the Grab Application (Grab Food)
Authors: ระวิวรรณ เวียงตา
Keywords: การรับรู้คุณค่าผลิตภัณฑ์
ความพึงพอใจในการส่งเสริมการขาย
ค่านิยม
การตัดสินใจใช้บริการ
แอพพลิเคชั่น Grab Food
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้คุณค่าผลิตภัณฑ์ ความพึงพอใจในการส่งเสริมการขาย และค่านิยมที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสั่งอาหารผ่านแอพพลิเคชั่น Grab (Grab Food) ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้บริโภคที่เคยใช้บริการสั่งอาหารผ่านแอพพลิเคชั่น Grab Food ในจังหวัดกรุงเทพมหานคร จำนวน 155 คน โดยคำนวณจากโปรแกรมสำเร็จรูป G*Power เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถามปลายปิด ที่มีค่าความเชื่อมั่นเท่ากับ .957 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และ การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ซึ่งผลการวิจัยพบว่าผู้บริโภคมีระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับการรับรู้คุณค่าผลิตภัณฑ์ ความพึงพอใจในการส่งเสริมการขาย ค่านิยม และการตัดสินใช้บริการแอพพลิเคชั่น Grab Food อยู่ในระดับมาก และการรับรู้คุณค่าผลิตภัณฑ์ ความพึงพอใจในการส่งเสริมการขาย ค่านิยมก็ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการสั่งอาหารผ่านแอพพลิเคชั่น Grab อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
The objective of this research was to study the perceived values of the product, sales promotion satisfaction and the values that influenced the decision to use food service by the Grab application. The samples had 155 consumers who used to ordering food through the application Grab Food in Bangkok and calculated from the program G*Power. The tool used to collect data was a closed-end questionnaire. The reliability of the sample was 0.957, and the experts verified the validity of the questionnaire. The statistics used in the data analysis were percentage, standard deviation and multiple regression analysis.The research found that Consumers have a level of opinion about perceived values of product, sales promotion satisfaction, the values and decision to use Grabapplication service is at a high level. And perceived values of product, sales promotion satisfaction, the values influenced the decision to use food service by the Grab application with a statistical significance at 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: อาหาร -- การขนส่ง
พฤติกรรมผู้บริโภค
สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
อาหาร -- การตัดสินใจ
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3666
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rawiwan_wian.pdf2.99 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback