DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3661

Title: อิทธิพลของความมีส่วนร่วมต่อตราสินค้า และการโฆษณาทางออนไลน์ที่ส่งผลต่อ ความไว้วางใจและการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มลดน้ำหนัก
Other Titles: The Factors Influencing Customers Trust Including Online Advertising and Involvement
Authors: ตฤณ วัฒโนภาศ
Keywords: โฆษณาออนไลน์
ความไว้วางใจ
การมีส่วนร่วมต่อตราสินค้า
เครื่องดื่มลดน้ำหนัก
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วัตถุประสงค์ของการศึกษาเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความไว้วางใจของลูกค้า อันได้แก่ โฆษณาออนไลน์ และการมีส่วนร่วมต่อตราสินค้า การศึกษาครั้งนี้ใช้เทคนิคการวิจัยเชิง ปริมาณ เครื่องมือที่ใช้คือ แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อมั่นร้อยละ 95 และการตรวจสอบความตรง ของเนื้อหา โดยผู้ทรงคุณวุฒิ ตัวอย่างที่ใช้จำนวน 130 ตัวอย่าง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ความคาดหวังกลุ่มอ้างอิงและการรับรู้ค่านิยมมีอิทธิพลเชิงบวกต่อ ความไว้ใจต่อผลิตภัณฑ์เครื่องดื่มลดน้ำหนัก อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The purpose of the study was to analyze the factors influencing customers trust, including online advertising, and involvement. The quantitative method was applied for this study. The questionnaire approve by the experts with the reliability value of 95 percent was used for data collection. The 130 samples were randomly selected. The statistical instrument for data analysis included mean, percentage, standard deviation, and multiple regression analysis. The research results found that online advertising affected customer trust at the significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: โฆษณาทางอินเทอร์เน็ต
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
เครื่องดื่ม -- การจัดซื้อ
การเลือกซื้อสินค้า
เครื่องดื่ม -- การตัดสินใจ
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3661
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
trin_watt.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback