DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Independent Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/365

Title: ปัจจัยที่มีผลต่อการตั้งใจซื้อสินค้าของลูกค้าร้านเซเว่นอีเลฟเว่นหลังรับชมโฆษณาผ่านจอแอลซีดี บริเวณเคาน์เตอร์แคชเชียร์ร้านเซเว่นอีเลฟเว่น ภายในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors effect 7-Eleven customers' purchase intention toward watching LCD screen advertising around cashier counter at 7-Eleven in Bangkok area
Authors: กิตติพัฒน์ สารกิติพันธ์
Keywords: การตั้งใจซื้อสินค้า
ร้านเซเว่นอีเลฟเว่น
โฆษณาผ่านจอแอลซีดี
Issue Date: 2555
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาลักษณะประชากรของลูกค้าที่ซื้อสินค้าและ บริการของร้านเซเว่นอีเลฟเว่นที่ชมโฆษณาผ่านจอแอลซีดี บริเวณเคาน์เตอร์แคชเชียร์ ศึกษาการ เปิดรับสื่อโฆษณาจอแอลซีดี บริเวณเคาน์เตอร์แคชเชียร์ร้านเซเว่นอีเลฟเว่น มีผลต่อการตั้งใจซื้อ สินค้า ศึกษาการจดจาสินค้าของร้านเซเว่นอีเลฟเว่นผ่านโฆษณาจอแอลซีดี บริเวณเคาน์เตอร์ แคชเชียร์ และเพื่อศึกษาความคิดเห็นของลูกค้าร้านเซเว่นอีเลฟเว่นที่มีต่อสื่อโฆษณาจอแอลซีดี บริเวณเคาน์เตอร์แคชเชียร์ โดยสุ่มตัวอย่างจากประชากรที่เข้ามาซื้อสินค้าหรือบริการภายในร้าน เซเว่นอีเลฟเว่น ที่มีอายุตั้งแต่ 15 ปีขึ้นไป จานวน 400 คน ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างเพศหญิง มากว่า เพศชาย มี อายุ 30-34 ปี การศึกษาในระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัท และมี รายได้ส่วนตัว ระหว่าง 15,001 – 30,000 บาท ด้านพฤติกรรมการเปิดรับสื่อโฆษณาผ่านจอแอลซีดี บริเวณเคาน์เตอร์แคชเชียร์ร้านเซเว่นอีเลฟเว่น พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มีความถี่เข้าร้านเซเว่น อีเลฟเว่น 5-6 ครั้ง/สัปดาห์และใช้เวลาในการรอชาระเงิน 3-5 นาที ด้านพฤติกรรมการจดจาสินค้า และข้อมูลข่าวสารการโฆษณาผ่านจอแอลซีดี บริเวณเคาน์เตอร์แคชเชียร์ร้านเซเว่นอีเลฟเว่น พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่จดจาพรีเซ็นเตอร์และการดาเนินเรื่องจากโฆษณาที่ดูผ่านจอแอลซีดี บริเวณ เคาน์เตอร์แคชเชียร์ได้มากที่สุด รองลงมาคือ สามารถจดจา ชื่อสินค้า/โลโก้สินค้า ชื่อรายการ โปรโมชั่น และ รูปภาพสินค้า ตามลาดับ ด้านเหตุผลที่ชมโฆษณาจอแอลซีดี บริเวณเคาน์เตอร์ แคชเชียร์ในร้านเซเว่นอีเลฟเว่นมากที่สุดคือ โปรโมชั่นน่าสนใจ ลักษณะของโฆษณาผ่านจอแอล ซีดี บริเวณเคาน์เตอร์แคชเชียร์ร้านเซเว่นอีเลฟเว่นที่กลุ่มตัวอย่างได้ชมมากที่สุด คือ โฆษณามี เนื้อหาสั้น กระชับเข้าใจง่าย กลุ่มตัวอย่างประทับใจเนื้อหาของโฆษณาผ่านจอแอลซีดี บริเวณ เคาน์เตอร์แคชเชียร์ร้านเซเว่นอีเลฟเว่นที่เข้าใจง่ายมากที่สุดและส่วนใหญ่รับชมโฆษณาที่มีความ ยาวมีความยาว 30 วินาที การวิเคราะห์ค่าเฉลี่ยและค่าเบี่ยงเบนของระดับความตั้งใจซื้อสินค้า จาก สื่อโฆษณาผ่านจอแอลซีดี บริเวณเคาน์เตอร์แคชเชียร์ร้านเซเว่นอีเลฟเว่น พบว่า กลุ่มตัวอย่างมี ระดับความตั้งใจซื้อสินค้า จากสื่อโฆษณาผ่านจอแอลซีดี บริเวณเคาน์เตอร์แคชเชียร์ร้านเซเว่น อีเลฟเว่น โดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยโฆษณาเกี่ยวกับโปรโมชั่น ส่วนลด ของแถม และ ประโยชน์/คุณสมบัติของสินค้าตรงกับความต้องการของลูกค้า มีระดับความตั้งใจซื้อสินค้าสูงที่สุด ผลการทดสอบสมมติฐานการวิจัย พบว่า พฤติกรรมระยะเวลารอชาระเงินหน้าเคาน์เตอร์ และ การ ดูโฆษณาผ่านจอแอลซีดีทุกครั้งที่ร้านที่แตกต่างกัน ไม่มีผลต่อการตั้งใจซื้อสินค้าจากการชม โฆษณาผ่านจอแอลซีดีที่แตกต่างกัน นอกจากนี้ยังพบว่า การจดจาโฆษณาที่แตกต่างกัน มีผลต่อ การตั้งใจซื้อสินค้าจากการชมโฆษณาผ่านจอแอลซีดีที่แตกต่างกัน
The objective of this research is to study the characteristics of 7-Eleven customers who purchase products and services after watching LCD Screen Advertising around cashier counter. The study will measure the level of acceptance of LCD Screen Advertising at 7-eleven that will effect the level of customers' purchase intention and advertising recognition of product and service at 7-Eleven though LCD screen advertising. Moreover, this research will collect customers' opinions toward LCD Screen Advertising for using to develop this kind of advertising. The sample of the research is using Purposive Sampling which selects the customers who purchase product and service at 7-Eleven, age more than 15 years olds. The respondents in this research are 400 people. The result is showing that the majority of respondents in age between 30-34. Their educational level is bachelor Degree which is Private Company Officers and personal income of 15,001-30,000 B. From the research is showing that level of acceptance of LCD Screen Advertising at 7-Eleven can investigate that the respondents have frequency of visits 5-6 times/week and waiting time to pay is between 3-5 minutes. The advertising recognition of product and service at 7-Eleven though LCD screen advertising is showing that most of the respondents can recognize the presenters and content of the advertising and the second most can recognize product name/logo,promotion campaign name and product image respectively. The most interesting promotion characteristics through LCD Screen Advertising is 30 seconds.The data from the research can analyze that the average and standard deviation of showing that most of the level of customers' purchase intention is 4 point scale (out of 5) which means that the respondents quite intend to purchase product and service after seeing advertising from LCD Screen. Thus,the contents that contain promotion items and product benefits which according to their needs and demands show the highest score of the level of customers' purchase intention.The results of hypotheses can find out that there is no relationship between the waiting time to pay and watching different advertising from LCD Screen have no effect toward customers' purchase intention. In additional,the different recognition of advertising on LCD Screen has effect toward customers' purchase intention.
Description: การศึกษาเฉพาะบุคคล (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2553
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด--ไทย--การศึกษาเฉพาะกรณี
การวางแผนสื่อโฆษณา--ไทย--การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค--ไทย--การศึกษาเฉพาะกรณี
ร้านค้าสะดวกซื้อ--ไทย--การศึกษาเฉพาะกรณี
การสื่อสารทางการตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
การวางแผนสื่อโฆษณา--การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค--การศึกษาเฉพาะกรณี
ร้านค้าสะดวกซื้อ--การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): วีระพงศ์ มาลัย
URI: http://dspace2.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/365
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kitt_sarn.pdf5.19 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback