DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3646

Title: แผนธุรกิจแบรนด์เสื้อผ้า
Other Titles: Business Plan for Woman only Brand
Authors: พิมพ์ชนก ใจคิด
Keywords: ส่วนประสมการตลาด
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การทำแผนธุรกิจ แบรนด์เสื้อผ้า Woman only ในครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อการศึกษาและค้นคว้าหาข้อมูลเตรียมความพร้อมสำหรับดำเนินการทำธุรกิจ ช่วยให้ผู้ประกอบการได้ลำดับความคิดก่อนหลัง ทำให้เกิดการวางแผนที่ดีช่วยลดความเสี่ยงที่อาจเกิดขึ้นได้ซึ่งเป็นส่วนประกอบก่อนการตัดสินใจเริ่มทำธุรกิจ แผนธุรกิจนี้ได้ทำการศึกษาด้วยวิธีการรวบรวมข้อมูล เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ แบบสอบถาม เรื่องพฤติกรรมและปัจจัยในการซื้อเสื้อสำเร็จรูปสำหรับสุภาพสตรี ประชากรที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ กลุ่มตัวอย่างเป็นวัยรุ่น นักเรียน นักศึกษาและวัยทำงาน จำนวน 150 คน โดยให้ผู้หญิงเป็นผู้ตอบแบบสอบถามได้เท่านั้น ผลการศึกษาพบว่าปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดด้านช่องทางการจัดจำหน่ายมีผลต่อการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าผ่านช่องทางออนไลน์อยู่ในระดับสูงที่สุดเพราะมีขั้นตอนการสั่งซื้อสินค้าที่ง่าย ไม่ยุ่งยากและมีช่องทางการชำระเงินที่สะดวก รองลงมาได้แก่ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านส่งเสริมการตลาด ด้านราคา ตามลำดับ เมื่อพิจารณาความเป็นไปได้ของการลงทุนทำธุรกิจการทำแบรนด์เสื้อผ้า พบว่ามีความคุ้มค่าในการลงทุน โดยใช้งบประมาณลงทุน 525,000 บาท และมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิ (NPV) เท่ากับ 7,733,805 อัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เท่ากับ 239% และระยะเวลาคืนทุน 9 เดือน
The objectives of creating the business plan of Woman Only clothing brand are for education and accumulating information in order to ensure the entrepreneur to run the business successfully. This abstract is created to assist the entrepreneur to prioritize and reduce the risk of failure which are the factors of starting a business. The business plan is educated by adopting questionnaires which is an educational tool for collecting information. The questionnaires are provided among 150 representative samples which are only female teenagers, student and working adults. The result from the questionnaires found that the most significant factor of the marketing mix is online distribution channels by reasons of the ease of ordering and payment. The promotion and the price are the second and the third. After consideration, there is a possibility to conquer the investment value of starting the clothing brand, and needs to invest 525,000 Thai Baht, Net Present Value equals to 7,733,805 Thai Baht, Internal Rate of Return equals to 239 percent and Payback Period is 9 months.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
อุตสาหกรรมเสื้อผ้า
การจัดการธุรกิจ
เสื้อผ้า
ธุรกิจแฟชั่น
อุตสาหกรรมเสื้อผ้า -- การตัดสินใจ
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3646
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pimchanok.jaik.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback