DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3641

Title: ความคาดหวังในสินค้า ภาพลักษณ์ของตราสินค้า ความไว้วางใจที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางรีแบรนด์ ของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Expectation, Brand Equity, Trust Effecting People’s Decision to Buy Rebranding cosmetics in Bangkok
Authors: วิไลพร โรบินสัน
Keywords: ความคาดหวังที่เกี่ยวกับสินค้า
ภาพลักษณ์ตราสินค้า
ความไว้วางใจในสินค้า
การตัดสินใจซื้อสินค้าเครื่องสำอาง
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ความคาดหวังในสินค้า ภาพลักษณ์ของตราสินค้าความไว้วางใจที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางรีแบรนด์ ของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร ผู้วิจัยเลือกใช้วิธีการเลือกตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจงได้ตัวอย่างจำนวน 150 คนเครื่องมือที่ใช้คือแบบสอบถามที่มีค่าเชื่อมั่น 0.850 และได้รับการตรวจสอบความสมบูรณ์ของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานคือการวิเคราะห์การถดถอยเชิงเดี่ยว ( Single Regression Anlysis ) และการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า ความคาดหวังภาพลักษณ์ตราสินค้า ด้านภาพลักษณ์ตราสินค้า และด้านความไว้วางใจในสินค้าส่งผลต่อการซื้อเครื่องสำอางรีแบรนด์ของประชากรในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ0.05
This study aims to analyze the efficiency product expectations, brand, image, Trust products that on the decision to buy brand name cosmetics. Of the population in Bangkok. The 150 sample used in this study were selected from population in Bangkok. The researcher selected a specific sample of 150 samples. The instrument used was a questionnaire with a reliability of 0.850 and was validated by a panel of experts. Statistics used in the analysis are frequency, percentage, mean, standard deviation. The statistical hypothesis test is single regression analysis and multiple regression analysis. The results indicated that. The trust in cosmetics brand reigns is brand product expectations, brand image, and the trust in the product affected the purchase of brand cosmetics of the population in Bangkok. on a statistically significant at the 0.05 level
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: เครื่องสำอาง
ชื่อตราผลิตภัณฑ์
ชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- การตัดสินใจ
เครื่องสำอาง -- การตัดสินใจ
การเลือกชื่อตราผลิตภัณฑ์ -- การตัดสินใจ
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3641
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wilaiporn_kamb.pdf3.33 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback