DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3612

Title: แผนธุรกิจบริษัท แคท เดลี่ย์ ลิปส์ จำกัด
Other Titles: Business Plan for Cat Daily Lips Co.Ltd.
Authors: ดาลดา นนททรัพย์
Keywords: แผนธุรกิจ ลิปสติก
ซื้อขายออนไลน์
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นไปได้ในการทำธุรกิจของบริษัท แคท เดลี่ย์ ลิปส์ จำกัด เพื่อมุ่งหวังกำไรจากการดำเนินกิจการ เพื่อสร้างการรับรู้ (Brand Awareness) ต่อ “Cat Daily Lips” ให้เป็นที่รู้จักแก่ผู้ซื้อในช่องทางการจัดจำหน่ายสินค้า และเพื่อให้การผลิตสินค้า “Cat Daily Lips” ตรงตามความต้องการของผู้บริโภค มีการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจ การจัดทำโมเดลธุรกิจ การวิเคราะห์คู่แข่งและการวิจัยตลาดโดยวิธีการสำรวจ ใช้แบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่างจากกลุ่มคลับคนรักลิปสติก บน Facebook และ Line จำนวน 100 ชุด สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิเคราะห์ พบว่า จุดแข็งของธุรกิจบริษัท แคท เดลี่ย์ ลิปส์ จำกัด คือ เป็นธุรกิจที่จัดจำหน่ายลิปสติกในหลากหลายรูปแบบเช่น ลิปสติก (Lipstick) ลิปกลอส (Lip Gloss) และลิปซาติน (Lip Satin) จุดอ่อน คือ เป็นผู้ประกอบการรายใหม่ ยังไม่เป็นที่รู้จักในกลุ่มผู้บริโภค ในขณะที่โอกาส ในปัจจุบันเครื่องสำอางเป็นสิ่งจำเป็นในชีวิตประจำวันของผู้หญิงนั้น และอุปสรรค คือ มีคู่แข่งขันจำนวนมาก คู่แข่งขันรายสำคัญ อาทิ Konvy Thecosmetics และ Eveandboy โดยจุดแข็งของคู่แข่งขัน คือ เปิดจำหน่ายมานานกว่า 10 ปี จุดอ่อน คือ ราคาสินค้าค่อนข้างสูง เมื่อพิจารณาผลการวิจัยตลาดพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ชื่นชอบเนื้อลิปสติกแบบเนื้อ Matte โทนชมพู แบบไม่มีกลิ่น ส่วนใหญ่ซื้อลิปสติกราคาเฉลี่ยต่อชิ้นต่ำกว่า 500 บาท มีการซื้อลิปสติกเฉลี่ยต่อ 1 เดือน ต่ำกว่า 500 บาท ส่วนใหญ่มีช่องทางอื่น ๆ ในการซื้อลิปสติก คือ ร้านเครื่องสำอาง (เช่น Eve And Boy, Sephora) และกลุ่มตัวอย่างได้รับข่าวสารเกี่ยวกับลิปสติกผ่าน Facebook, Instagram, Line Official ปัจจัยทางการตลาดในการตัดสินใจซื้อลิปสติกผ่านช่องทางออนไลน์ พบว่า กลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญกับปัจจัยทางการตลาดในการตัดสินใจซื้อลิปสติกผ่านช่องทางออนไลน์ด้านความเป็นส่วนตัว มากที่สุด รองลงมาคือ ด้านความปลอดภัยของข้อมูล ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านการจัดจำหน่าย และด้านราคา ตามลำดับ จากผลการวิเคราะห์ กลยุทธ์บริษัท แคท เดลี่ย์ ลิปส์ จำกัด ได้แก่ กลยุทธ์ด้านการบริหารจัดการองค์กรและทรัพยากรบุคคล กลยุทธ์ทางการตลาด กลยุทธ์การผลิตและการจัดซื้อ และกลยุทธ์ทางการเงินและการลงทุน ซึ่งโครงการนี้ใช้เงินลงทุนเท่ากับ 180,000 บาท โดยมีผลตอบแทนจากโครงการ (IRR) เท่ากับ 141% ค่าปัจจุบันสุทธิของโครงการ (NPV) เท่ากับ 939,279 และระยะเวลาคืนทุน เท่ากับ 0.78 ปี
This business plan has objective to study the possibilities of business performance of Cat Daily Lips with the purpose to gain benefit from running this business, to create brand awareness towards “Cat Daily Lips” and make people know the brand through the goods distribution channel and to produce the products of “Cat Daily Lips” that meet the demand of the consumer. This business plan analyzes the business environment of the business and creates a business model along with the analysis on the competitor and the market research by using 100 sets of questionnaires to gather the information from the target group which is the member of lipstick lover page on Facebook and Line. The statistical variable that involved in the analysis consists of frequency, percentage, average score, and the standard deviation. From the analysis, it is found that the strength of the Cat Daily Lips Co,.ltd is that it is a business that can sell and distribute various kind of lipstick including lipstick, lip gloss, lip satin. Weakness is that it is a newcomer in this business hence it is not known among the consumer. The opportunity of the business is that it is women nowadays consume this product daily. The obstacle of the business is the large number of a competitor such as Kony, The cosmetics and Eve And Boy. The strength of the competitor is their experience which they have been doing business for more than 10 years. Their weakness is the price of the products which is quite expensive. According to the market research, most of the target prefer the lipstick with Matte color and pink tone with no additional odor. The average purchasing price of lipstick among the participants is lower than 500 Bath per piece. People usually purchase 1 lipstick per month and with the price lower than 500 Bath. Most of them buy these lipsticks from the other distribution channel such as Eve And Boy and Sephroa cosmetics shop. The related information about lipstick are usually come from Facebook, Instragram, Line Official. The decisive factors to buy lipstick from online distribution channel is due to the matter of privacy and the second most important is the marketing, distribution and price respectively. Based on the result of the study, the strategy of Cat Daily Lips Co,.ltd is consisted of the strategy in term of administrative and human resource, marketing strategy, production and selling strategy and financial and investment strategy. This project has investment budget at 180,000 Bath and the IRR at 141%. The net value of the project is equal to 939,279 and the payback period os 0.78 years
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
บริษัท แคท เดลี่ย์ ลิปส์
การบริหารธุรกิจ
ความสำเร็จทางธุรกิจ
เครื่องสำอาง
ลิปสติก
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3612
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
dalada.nont.pdf2.84 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback