DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3556

Title: แผนธุรกิจเพื่อขยายธุรกิจสถาบันมีเดียคิดส์
Other Titles: Business Plan for Expansion Business MediaKids Academy
Authors: วชิรา เทพามาตย์
Keywords: การขยายธุรกิจ
กลยุทธ์ในการขยายตลาด
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงความเป็นไปได้ของการขยายธุรกิจของสถาบันภาษามีเดียคิดส์ที่ดำเนินธุรกิจด้านการบริหารโครงการสอนภาษาอังกฤษ โดยครูชาวต่างชาติให้กับโรงเรียนไทย ในการจัดทำแผนธุรกิจนี้ ได้ทำการศึกษาวิจัยการตลาดด้วยวิธีการสัมภาษณ์เชิงลึกกับกลุ่มลูกค้าปัจจุบัน ที่ทำโครงการร่วมกันกับสถาบันอยู่แล้วและลูกค้าที่อาจจะใช้ในอนาคต รวมถึงการสัมภาษณ์ครูชาวต่างชาติ และผู้เกี่ยวข้องกับการจัดหาครูชาวต่างชาติ มีการวิเคราะห์ปัจจัยรอบด้าน จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาส และอุปสรรคของธุรกิจ รวมทั้งการวิเคราะห์ความเสี่ยง ความได้เปรียบในการแข่งขัน จากการวิเคราะห์ พบว่าลูกค้าส่วนมากสนใจครูชาวต่างชาติที่เป็น Native English Speaker 5 สัญชาติมีมาตรฐานหลักสูตร และการจัดการอย่างมืออาชีพ ในส่วนของครูชาวต่างชาติที่สนใจจะมาสอนในประเทศไทยจะให้ความสำคัญและคาดหวังทีมงานที่มีความเข้าใจและเป็นมืออาชีพ ในการให้คำแนะนำดูแลช่วยเหลือในการสอนและการทำงานร่วมกับโรงเรียนไทย การเข้าใจถึงความต้องการที่แท้จริงของลูกค้านี้ จึงได้นำมาใช้เป็นกลยุทธ์ในการขยายตลาดทางด้านโรงเรียน และสร้างการรับรู้ให้เข้าถึงกลุ่มครูชาวต่างชาติได้มากขึ้น เมื่อพิจารณาความเป็นได้ของการลงทุนเพื่อขยายธุรกิจของสถาบัน พบว่ามีความคุ้มค่าใน การลงทุน โดยใช้งบลงทุนประมาณ 5,150,000 บาท และมีค่า NPV เท่ากับ 41,400,627.97 บาท IRR เท่ากับ 299 % และระยะเวลาในการคืนทุนเท่ากับ 0.320 ปี
The purposes of this research are to study business expansion possibilities of MediaKids Academy which runs the business of Teaching English by Foreign Teacher to school in Thailand. This study aims to research the current market by using in-depth interviews with customers that are currently interested in using our service to compare customer’s needs and expectations. This study will analyze all factors: strengths, weaknesses, opportunities, threats, risk analysis and competitive advantage. The results of the study are; customer prefer to hire Native Foreign teachers from 5 countries with a standard curriculum and a professional service. For foreign teachers they expect to have a good and professional team to advise and assist them about teaching in the school and coordinate with the Thai school system. From understanding of the customer’s needs teachers to come and teach in Thailand by having 7Ps which are price, product, place, promotion, people and process. This result gives an idea of setting expansion customers and building customer awareness to foreign teachers. The results of this study found the possibilities of investing to expand the business. It is needed to invest money about 5,150,000 baht and will have NPV Value 41,400,627.97 baht, IRR is 299% and payback period is 0.320 year.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2559
Advisor(s): สุเมธี วงศ์ศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3556
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wachira_tepa.pdf4.58 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback