DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3551

Title: การศึกษาความไว้วางใจ การรับรู้ความเสี่ยงและทัศนคติต่อช่องทางการจำหน่ายประกันแบบเดิม ที่ส่งผลต่อการความตั้งใจซื้อประกันชีวิตผ่านบริการ Insurance Agent ของผู้บริโภคในจังหวัดกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Study of Trustworthiness, Perceived Risk, and Attitude toward Traditional Insurance Selling Channel that Affect Consumer’s Intention to Buy Life Insurance through Insurance Agent Service in Bangkok Area
Authors: นิสารัตน์ กระจ่างศรี
Keywords: ความไว้วางใจ
การรับรู้ความเสี่ยง
ทัศนคติต่อช่องทางการจำหน่ายแบบเดิม
ความตั้งใจซื้อ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความไว้วางใจ การรับรู้ความเสี่ยงและทัศนคติต่อช่องทาง การจำหน่ายประกันแบบเดิมที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อประกันชีวิตผ่านบริการ Insurance Agent ของผู้บริโภคในจังหวัดกรุงเทพมหานคร ประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ ผู้บริโภคที่มีอายุระหว่าง 23 - 60 ปี จำนวน 120 คน โดยใช้วิธีเลือกตัวอย่างแบบแบ่งชั้นภูมิ 2 ชั้น และใช้การสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก โดยใช้การเก็บแบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงเส้นในรูปแบบการวิเคราะห์พหุคูณ ผลการวิจัยพบว่าผู้บริโภคมีระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับความไว้วางใจ การรับรู้ความเสี่ยง และทัศนคติต่อช่องทางการจำหน่ายประกันแบบเดิมอยู่ในระดับเห็นด้วย และผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ความไว้วางใจส่งผลต่อความตั้งใจซื้อประกันชีวิตผ่านบริการ Insurance Agent การรับรู้ความเสี่ยงส่งผลเชิงลบต่อความตั้งใจซื้อประกันชีวิตบริการ Insurance Agent ในขณะที่ทัศนคติต่อช่องทางการจำหน่ายประกันแบบเดิมไม่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อประกันชีวิตผ่านบริการ Insurance Agent อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objective of this research is to study of Trustworthiness, Perceived Risk and Attitude toward Traditional Insurance Selling Channel that Affect Consumer Intention to buy Life Insurance Purchase through Insurance Agent Service in Bangkok Area. Population used in this research is consumer ages between 23–60 years old in the total of 120 people. Method of sample selection is by 2 levels stratified random sampling and used convenient sampling random by applying questionnaire collection as data collection instrument. Thus, statistics used in analysis are frequency, percentage, average, standard deviation and analysis of linear regression equation in the model of multiple analysis. The studied result shows that Consumer’s opinion that related to Trustworthiness, Perceived Risk and Attitude toward Traditional Insurance Selling Channel that Affect Consumer’s Intention to buy Life Insurance, the opinion is in the agreement level. and Hypothesis test result has found that Trustworthiness and Purchase Risk effect to Consumer’s Intention to Buy Life Insurance through Insurance Agent Service while Attitude toward the Old Traditional Insurance Selling Channel are not affect to Insurance Buying Intention through Insurance Agent service in the statistical significant level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพล 2560
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3551
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nisarat_kraj.pdf4.42 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback