DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3507
|
Title: | ความคาดหวัง กลุ่มอ้างอิง การรับรู้ค่านิยมของผู้บริโภคที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการตั้งใจซื้อผลิตภัณฑ์ ดูแลร่างกายภายใต้แบรนด์ของสินค้ากีฬาในเขตกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | Expectation Reference Group Customer Perceived Value Affecting Buying Intention Behavior toward Healthcare Product with Sport Brand in Bangkok District |
Authors: | กรัณฑ์ สืบสายหาญ |
Keywords: | ความคาดหวัง กลุ่มอ้างอิง การรับรู้ค่านิยม การตั้งใจซื้อ ผลิตภัณฑ์ดูแลร่างกาย |
Issue Date: | 2561 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | วัตถุประสงค์ของการศึกษาเพื่อวิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างความคาดหวัง กลุ่มอ้างอิง
และการรับรู้ค่านิยมที่ส่งผลต่อพฤติกรรมและการตั้งใจซื้อผลิตภัณฑ์ดูแลร่างกายภายใต้แบรนด์ของ
สินค้ากีฬาในเขตกรุงเทพมหานคร การศึกษาครั้งนี้ใช้เทคนิคการวิจัยเชิงปริมาณ เครื่องมือที่ใช้คือ
แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อมั่น 0.937 และการตรวจสอบความตรงของเนื้อหา โดยผู้ทรงคุณวุฒิ
ตัวอย่างที่ใช้จำนวน 123 ตัวอย่าง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ
ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ
ผลการศึกษาพบว่า ความคาดหวังกลุ่มอ้างอิงและการรับรู้ค่านิยมมีอิทธิพลเชิงบวกต่อ
ความตั้งใจซื้อผลิตภัณฑ์ดูแลร่างกายภายใต้แบรนด์ของสินค้ากีฬา อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ
0.05 The purpose of this study was to analyze the relationship of expectation,
reference Group customer perceived value affecting buying intention behavior
toward Healthcare Product with Sport Brand in Bangkok District. The quantitative
technique was work for research methodology. The research tool was the
questionnaire which the value of reliability was 0.937, Additionally, its content of
validity was approved by the expertise. The 123 sample was investigated. The
statistical techniques for data analysis, including mean, standard levitation,
percentage and the multiple regression analysis were applied.
The research finding was shown that expectation, reference group, and
customer’s perceived value positively affected buying intention behavior at 0.05
statistical significance. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Advisor(s): | เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3507 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|