DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3451
|
Title: | การศึกษาแรงจูงใจการทำงาน สภาพแวดล้อมการทำงาน และภาพลักษณ์ขององค์กร ที่มีอิทธิผลต่อความจงรักภักดีของพนักงานระดับปฎิบัติการในอุตสาหกรรมการบริการ กรณีศึกษาโรงแรมระดับ 4 ดาว ในเขตกรุงเทพมหานคร |
Other Titles: | A Study of Work Motivation, Working Environment and Organization Image Affecting Employee Operation Loyalty in Service Industry: Case Study 4 Star Hotel in Bangkok Area |
Authors: | กฤตธัช วุฒิวงศา |
Keywords: | แรงจูงใจ สภาพแวดล้อมการทำงาน ภาพลักษณ์ขององค์กร ความจงรักภักดี |
Issue Date: | 2561 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาแรงจูงใจการทำงาน สภาพแวดล้อมการทำงาน และภาพลักษณ์ขององค์กร ที่มีอิทธิผลต่อความจงรักภักดีของพนักงานระดับปฎิบัติการในอุตสาหกรรมการบริการ กรณีศึกษาโรงแรมระดับ 4 ดาว ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลของพนักงานโรงแรมในเขตกรุงเทพมหานครทั้ง 4 เขต ได้แก่ เขตวัฒนา เขตราชเทวี เขตปทุมวัน และเขตสาทร จำนวน 200 คน และใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลของพนักงานโรงแรมในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 200 คน วิธีการทางสถิติที่ใช้ ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยเบี่ยงเบนมาตราฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยอย่างง่าย ผลการศึกษา พบว่าแรงจูงใจการทำงาน สภาพแวดล้อมการทำงาน และภาพลักษณ์ขององค์กร มีผลต่อความจงรักภักดีของพนักงานระดับปฎิบัติการในอุตสาหกรรมการบริการ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 The objective of this study is to study work motivation, working environment and organization image affecting employee operation loyalty in service industry: Case study 4 Star Hotel in Bangkok area. The questionnaire set was distributed in order to collect data from hotel employees in Bangkok area; Wattana, Ratchathewi, Pathumwan and Sathorn districts for 200 persons and the online questionnaire set was distributed in order to collect data from hotel employees for 200 persons. The statistical techniques used for data analysis were frequency, percentage, mean, standard deviations and Simple Regression Analysis. It was found that work motivation, working environment and organization image affected employee operation loyalty in service industry with statistical significance level of 0.05. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560 |
Advisor(s): | สุทธินันทน์ พรหมสุวรรณ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3451 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|