DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3399

Title: มุมมองทางสังคมและวัฒนธรรม การรับรู้คุณภาพบริการ ประสบการณ์ของลูกค้าที่ส่งผลต่อความภักดีในการกลับมาใช้บริการของนักท่องเที่ยวที่รีสอร์ทเชิงวัฒนธรรม อำเภอเกาะสมุย จังหวัดสุราษฎร์ธานี
Other Titles: Social and cultural perspective perceived service quality and customer experience affecting loyalty to revisit intension at cultural resort at Koh Samui, Surat Thani province
Authors: รัตนพล เรืองศรี
Keywords: มุมมองทางสังคมและวัฒนธรรม
การรับรู้คุณภาพการบริการ
ประสบการณ์ของลูกค้า
คามภักดีในการใช้บริการ
รีสอร์ทเชิงวัฒนรรม
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์อิทธิพลของมุมมองทางสังคมและวัฒนธรรม การรับรู้คุณภาพการบริการ และประสบกาณ์ของลูกค้าที่ส่งผลต่อความภักดีในการกลับมาใช้บริการของนักท่องเที่ยวที่รีสอร์ทเชิงวัฒนธรรม อำเภอเกาะสมุย จังหวัดสุราษฎร์ธานี ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือนักท่องเที่ยวชาวไทยที่มีประสบการณ์การท่องเที่ยวรีสอร์ทเชิงวัฒนธรรม อำเภอเกาะสมุย จังหวัดสุราษฎร์ธานี ผู้วิจัยเลือกใช้วิธีการไม่คำนึงถึงความน่าจะเป็น ด้วยการเลือกตัวอย่างแบบเฉพาะเจาะจง จากตัวอย่างจำนวน 150 คน เครื่องมือที่ใช้คือแบบสอบถามที่มีความเชื่อมั่น 0.924 และได้รับการตรวจสอบความสมบูรณ์ของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติที่ใช้ในการการทดสอบสมมุติฐานคือการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่าการรับรู้คุณภาพการบริการ และประสบการณ์ของลูกค้าส่งผลต่อความภักดีในการกลับมาใช้บริการ โดยประสบการณ์การณ์ของลูกค้าส่งผลต่อความภักดีมากที่สุด ในขณะที่มุมมองทางสังคมและวัฒนธรรมไม่ส่งผลต่อความภักดี
This study was aimed to investigate the effects of social and cultural perspective perceived service quality and customer experience on loyalty to revisit intension at cultural resort at Koh Samui, Surat Thani Province. The sample used in the study were Thai tourists who have ever stayed at cultural resort at Koh Samui, Surat Thani Province. The researcher chose nonprobability sampling method for purposive sampling of 150 people. The questionnaire was used to collect data. The content validity and Cronbach’s Alpha reliability test were used for approving the questionnaire. The Cronbach’s Alpha reliability test was 0.924. Regarding the content validity, it has been examined by the expert. The statistics used in the analysis were frequency, percentage, and standard deviation. The Multiple Regression Analysis was applied for the hypothesis testing. The finding answer shown that perceived service quality and customer experience affected loyalty to revisit cultural resort in Koh Samui, Surat Thani Province. Whereas social and social and cultural perspective did not affect loyalty.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: สุราษฎร์ธานี -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว
ไทย -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว
การท่องเที่ยวเชิงวัฒนธรรม
อุตสาหกรรมท่องเที่ยว
ความภักดีของลูกค้า
นักท่องเที่ยว -- ไทย -- วิจัย
นักท่องเที่ยว -- ไทย -- สุราษฎร์ธานี -- วิจัย
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3399
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rattanapon_ruan.pdf2.53 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback