DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3343

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการใช้งานเงินอิเล็กทรอนิกส์ (e-Money) ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Affecting e-money Usage of Consumers in Bangkok
Authors: Zhang Dan
Keywords: การรับรู้ความปลอดภัย
ความตั้งใจใช้
เงื่อนไขการอำนวยความสะดวก
อิทธิพลสังคม
การใช้
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยการรับรู้ประโยชน์ในการใช้ ความปลอดภัย ความง่ายในการใช้งาน ค่าบริการและความเชื่อมั่น ที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้เงินอิเล็กทรอนิกส์ และเพื่อศึกษาความตั้งใจใช้ เงื่อนไขการอำนวยความสะดวกและอิทธิพลสังคมที่ส่งผลต่อการใช้เงินอิเล็กทรอนิกส์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างได้จากการสุ่มแบบสะดวกจำนวน 200 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.774 - 0.943 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และใช้การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ .05 ผลวิจัยพบว่าการรับรู้ประโยชน์ในการใช้งาน การรับรู้ความปลอดภัย การรู้ความง่ายในการใช้งาน ค่าบริการและความเชื่อมั่นมีอิทธิพลทางบวกต่อความตั้งใจใช้เงินอิเล็กทรอนิกส์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครและ ความตั้งใจใช้ เงื่อนไขการอำนวยความสะดวก และอิทธิพลสังคมมีอิทธิพลทางบวกต่อการใช้เงินอิเล็กทรอนิกส์ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
The objectives of this study were to study perceived usefulness, security, ease of use, service fee and trust factors affecting intention to use e-money and to study intention to use, facilitating conditions and social influence factors influencing e-money usage of consumers in Bangkok. The sample groups of 200 users were selected by convenience sampling. The instrument used in the study was a questionnaire with the reliability of 0.774 - 0.943. Statistics used in this study were descriptive statistics including frequency, percentage, mean and standard deviation and multiple regression analyses were used to test the hypotheses at the significance level of .05. The results find that Perceived Usefulness, Security, Ease of Use, Service Fees, and trust have positive effects on Intention to use e-Money, and Intention to Use, facilitating conditions and social influence have positive effects on e-Money Usage of Consumers in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3343
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
zhang_dan.pdf126.42 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback