DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3317

Title: ปัจจัยที่มีอิทธพลต่อพฤติกรรมการใช้โมบายแอพบริการรับ-ส่งสินค้าด่วนของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Affecting the Use of Mobile App for Calling Express Courier Services of Consumers in Bangkok
Authors: วรรณา แซ่ตั๊น
Keywords: การใช้งาน
โมบายแอพ
บริการรับ-ส่งสินค้าด่วน
ความตั้งใจในแง่พฤติกรรม
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจเชิงพฤติกรรมและการใช้งานโมบายแอพบริการรับ-ส่งสินค้าด่วนของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร อันได้แก่ เงื่อนไขความคาดหมายด้านผลการทำงาน ความคาดหมายด้านความพยายาม อิทธิพลของสังคม เงื่อนไขการอำนวยความสะดวก และคุณค่าด้านราคา ด้วยการวิจัยเชิงปริมาณโดยการสำรวจ มีการใช้แบบสำรวจทางออนไลน์เป็นเครื่องมือสำหรับการรวบรวมข้อมูลในครั้งนี้จากกลุ่มตัวอย่างคือผู้บริโภค 155 คนซึ่งอาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานคร เทคนิคทางสถิติที่ใช้คือสถิติเชิงพรรณนา และทดสอบสมมติฐานโดยวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณที่ระดับนัยสำคัญ .05 ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสำรวจส่วนใหญ่เป็นหญิง มีอายุระหว่าง 30 – 39 ปี สถานภาพโสด จบการการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานเอกชน รายได้ส่วนตัวเฉลี่ยต่อเดือนมากกว่า 15,000-25,000 บาท และเคยใช้โมบายแอพบริการเพื่อการรับ-ส่งสินค้าด่วนในรอบ 6 เดือนที่ผ่านมา ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ความคาดหมายด้านความพยายาม อิทธิพลทางสังคม เงื่อนไขอำนวยความสะดวก คุณค่าด้านราคาและความตั้งใจในแง่พฤติกรรมมีอิทธิพลทางบวกต่อการใช้โมบายแอพบริการรับ-ส่งสินค้าด่วนของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
This research aimed to study Factors Affecting the Use of Mobile App for Calling Express Courier Services of Consumers in Bangkok including performance expectancy, effort expectancy, social influence ,facilitating conditions, Price Value,and behavioral intention of customer in Bangkok by applying quantitative, survey research method. Online questionnaire was used as a tool to collect data from the sample group of 155 customer in bangkok. Statistical techniques used for data analysis were descriptive statistics and the hypotheses were tested by multiple regression analysis at .05 significance level. The resutls revelaed that the majority of the sample were female, aged 30-39 years old with Bachelor’s degree, employees in as private firms with Meanrage monthly personal income of 15,000-25,000 baht. The sample-group had used mobile app for Calling Express Courier Services In the past 6 months The results from hypothesis testing find that effort expectancy, social influence ,facilitating conditions, Price Value,and behavioral intention posifitively affects Mobile App for Calling Express Courier Services use behavior.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: สินค้า -- การขนส่ง
สื่อสังคมออนไลน์
เครือข่ายสังคมออนไลน์
พฤติกรรมผู้บริโภค
ระบบขนส่งอัจฉริยะ
บริการจัดส่งสินค้า
Advisor(s): ศรัณยพงศ์ เที่ยงธรรม
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3317
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wanna_saet.pdf5.98 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback