DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3302

Title: เทคนิคของภาพยนตร์โฆษณาที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์โตโยต้า ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Technique of advertising films affecting Bangkokian consumers’ decision to purchase Toyota cars
Authors: ปฏิพัทธ์ เพ็งเมือง
Keywords: เทคนิคของภาพยนตร์โฆษณา
การตัดสินใจซื้อ
รถยนต์โตโยต้า
ผู้บริโภค
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเรื่องนี้ มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาเทคนิคของภาพยนตร์โฆษณาที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อรถยนต์โตโยต้าของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร และ 2) เพื่อศึกษามุมมองของผู้บริโภคที่มีต่อภาพยนตร์โฆษณารถยนต์โตโยต้า การศึกษาครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยใช้การสัมภาษณ์แบบเจาะลึก (In-Depth Interviews) กับกลุ่มผู้มี ส่วนเกี่ยวข้องในการผลิตภาพยนตร์โฆษณาของรถยนต์โตโยต้า จำนวน 2 คน และผู้ที่ใช้รถยนต์ โตโยต้า โดยเลือกกลุ่มตัวอย่างเป็นผู้ที่ใช้รถยนต์โตโยต้า จำนวน 10 คน ผลการศึกษาพบว่า ภาพยนตร์ให้ผู้ชมรับทราบถึงเทคโนโลยีใหม่ของรถยนต์โตโยต้าในปัจจุบัน ส่วนการออกแบบและการพัฒนารถยนต์ โตโยต้าไม่เพียงคิดค้นและพัฒนารูปแบบและประโยชน์ใช้สอยให้ตรงกับความต้องการของลูกค้าเท่านั้น แต่ยังให้ความสำคัญกับเรื่องของเทคโนโลยีเพื่อรักษาสิ่งแวดล้อมเพิ่มเติมด้วย ข้อมูลดังกล่าวนั้นสามารถมีส่วนช่วยทำให้ผู้ชมภาพยนตร์ทราบข้อมูลเบื้องต้นเพื่อใช้ในการพิจารณาในการซื้อรถยนต์ ขั้นตอนการวางแผนโฆษณาสะท้อนให้เห็นถึงความพยายาม ตั้งแต่วางตัวนักแสดง เนื้อหาข้อมูลต่าง ๆ สถานที่ การถ่ายทำ ต้องทำออกมาแล้วผู้ชมดูแล้วมีความรู้สึกอยากซื้อทันที ผู้ชมภาพยนตร์โฆษณารถยนต์โตโยต้ารู้สึกชื่นชอบ เพราะภาพยนตร์แต่ละเรื่องทำให้เข้าใจถึงโครงสร้างของภาพยนตร์เรื่องนั้น ๆ ทำให้รับรู้ว่าผู้ผลิตภาพยนตร์โฆษณาต้องการจะสื่ออะไร ให้ผู้ชมได้รับทราบถึงสิ่งที่ผู้สร้างภาพยนตร์โฆษณาต้องการจะสื่อให้เข้าใจมากยิ่งขึ้น ทำให้ทราบถึงเนื้อหา รวมถึงรายละเอียดทางด้านภาพ และเสียง และการแสดงของตัวละคร เพื่อเป็นข้อมูลในการตัดสินใจในการซื้อรถ
The study had two objectives. 1) to study technique of advertising films affecting Bangkokians’ decision to purchase Toyota cars; and 2) to study consumers' perspectives on Toyota car advertising films. This study was qualitative research, using in-depth interviews with one film producer for Toyota, and one public relations officer of Toyota as well as 10 consumer audiences of Toyota advertising films. The study indicated that a film advertising producer for Toyota was to communicate new technology of Toyota today. As for design and development, Toyota not only invented but developed the style and utility to match the needs of its customers. Besides, Toyota still focused on environmental technologies. This information should help audiences to understand basic ideas for consideration in buying a car. The ad planning process reflected a lot of effort, starting with actors, content and information, as well as locations and filming to make audiences feel like buying a car right away. The audience of Toyota car ads was very fond of each film because they understood the structure of the film and their imagination that the producers wanted to convey to viewers. This opened up new insights that advertisers want to tell the content, the visual and auditory aspects as well as acting of the presenters in order to make audiences decisions to buy a car.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารเชิงกลยุทธ์ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Subjects: ภาพยนตร์โฆษณา
รถยนต์โตโยต้า -- การตัดสินใจ
รถยนต์โตโยต้า -- การจัดซื้อ
โฆษณา -- การจัดการ
รถยนต์ -- การตัดสินใจ
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3302
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
patipat.pagm.pdf2.12 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback