DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3266

Title: การกำหนดจุดยืนและการสื่อสารการตลาดดิจิทัลของแบรนด์ สินค้าพรีเมี่ยม: กรณีศึกษา The Capital V
Other Titles: Brand positioning building and digital marketing communications for promotional products: A case study of “The Capital V”
Authors: ธนาวุฒิ เหลืองสุบิน
Keywords: สินค้าพรีเมี่ยม
การกำหนดจุดยืนของแบรนด์
การสื่อสารการตลาดดิจิทัล
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยเชิงคุณภาพเรื่องนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเป็นมา สินค้า/บริการ และรูปแบบการบริหารงาน รูปแบบการสื่อสารการตลาด และเพื่อวิเคราะห์ปัจจัยที่มีผลต่อการกำหนดจุดยืนจุดยืนและการสื่อสารการตลาดดิจิทัลของแบรนด์สินค้าพรีเมี่ยม “The Capital V” ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อ/ใช้บริการของผู้บริโภค โดยการเก็บรวบรวมข้อมูลด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึกผู้ก่อตั้ง ผู้บริหาร และผู้บริโภคที่เคยใช้สินค้า/บริการของแบรนด์ ซึ่งผลการศึกษาพบว่า สินค้าพรีเมี่ยม “The Capital V” ก่อตั้งขึ้นมาด้วยแรงบันดาลใจ ประสบการณ์ และความชื่นชอบในตัวสินค้า ควบคู่ไปกับการมีวิสัยทัศน์ที่ดีในการทำธุรกิจ แบรนด์ได้ใช้วิธีการสร้างความเชื่อมั่น ความพึงพอใจสูงสุดให้กับผู้บริโภค ทั้งในด้านสินค้าและการบริการที่โดดเด่น ดังนั้น การที่แบรนด์ต้องการที่จะสื่อสิ่งเหล่านี้เพื่อให้ผู้บริโภคได้รับรู้ และตัดสินใจซื้อ/ใช้บริการของแบรนด์ ภายใต้ธุรกิจที่มีการแข่งขันกันอย่างรุนแรง โดยเฉพาะอย่างยิ่งในปัจจัยด้านราคา แบรนด์จึงจำเป็นที่จะต้องมีความเข้าใจในความต้องการที่แท้จริงของผู้บริโภค (Consumer’s Insight) การสื่อสารตัวตนของแบรนด์ การกำหนดจุดยืนของ แบรนด์ (Brand Positioning) ที่ตรงกับความต้องการของผู้บริโภคอย่างถูกที่ ถูกเวลา ดังนั้นการที่ แบรนด์เลือกที่จะเลือกใช้ช่องทางการสื่อสารการตลาดดิจิทัล ซึ่งเป็นการสื่อสารแบบสองทาง จะทำให้แบรนด์กับผู้บริโภคได้มีปฏิสัมพันธ์กัน แบรนด์จึงสามารถเข้าถึงความต้องการของผู้บริโภคและปรับรูปแบบวิธีการสื่อสารผ่านช่องทางดิจิทัล ที่ตอบสนองความต้องการของผู้บริโภคอย่างเหมาะสม เพื่อให้ผู้บริโภคมีความเชื่อมั่น จนเกิดการตัดสินใจซื้อสินค้า/บริการของแบรนด์ได้ในที่สุด
This qualitative research aims; 1) to study the brand’s background, products, and services, as well as the marketing communication pattern 2) To analyze the factors effecting to brand positioning building and digital marketing communication that influence consumer’s selection brand’s products and service of the promotion products brand “The Capital V”. The method used to collect the data by in-depth interview with the brand’s founder, brand’s executive and the brand’s consumers The result illustrated that “The Capital V” was set up with the inspiration, experience, products interesting and also the good vision in business. However, confidential and satisfaction of consumer is depend on product and outstanding service of this brand. Therefore, the understanding and decision of consumers are effected by the media of brand, especially price of product. The most important of all, the understanding of consumer’s insight, media of brand, brand positioning are effected to the requirement of consumers. Since digital marketing communication, is used, not only the brand but also the consumers could react directly and instantly. Furthermore, the brand can acknowledge consumer’s needs and appropriately adapt the communication pattern through digital channel to respond their needs in order to build trust that would eventually lead to a purchase/use the service decision.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2561
Subjects: การสื่อสาร
สินค้า -- การตลาด
การจัดการตลาด
การตลาด
สินค้า -- การตัดสินใจ
สินค้า -- การจัดซื้อ
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3266
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanawut_luan.pdf3.76 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback