DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3195

Title: การรับรู้การสื่อสารตราสินค้าผ่านสื่อดิจิทัลกับความเชื่อมั่นต่อสถาบันการเงิน ของทายาทนักธุรกิจกลุ่มมิลเลนเนียล ก่อนการตัดสินใจใช้บริการสินเชื่อเพื่อธุรกิจรายใหญ่
Other Titles: The perception and trust of the millennial young businessmen with bank's brand communication through digital media before making a decision to use a commercial loan
Authors: เนติรัตน์ พุทธา
Keywords: การรับรู้การสื่อสารตราสินค้า
สื่อดิจิทัล
ความเชื่อมั่นต่อสถาบันการเงิน
ทายาทนักธุรกิจ กลุ่มมิลเลนเนียล
การตัดสินใจใช้บริการสินเชื่อ
Issue Date: 2561
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อศึกษาการรับรู้การสื่อสารตราสินค้าผ่านสื่อดิจิทัลกับความเชื่อมั่นต่อสถาบันการเงิน ของกลุ่มทายาทนักธุรกิจ กลุ่มมิลเลนเนียล ก่อนการตัดสินใจใช้บริการสินเชื่อเพื่อธุรกิจรายใหญ่ และ 2) เพื่อศึกษามุมมองด้านความเชื่อมั่น ของกลุ่มทายาทนักธุรกิจ กลุ่มมิลเลนเนียล ต่อการสื่อสารตราสินค้าผ่านสื่อดิจิทัล ของสถาบันการเงิน การวิจัยนี้ เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) โดยการสัมภาษณ์แบบเจาะลึก (In-depth Interviews) โดยเลือกกลุ่มตัวอย่าง คือทายาทนักธุรกิจ กลุ่มมิลเลนเนียล จำนวน 5 คน ผลการวิจัยพบว่า ทายาทนักธุรกิจกลุ่มมิลเลนเนียล สามารถรับรู้ได้ถึงการสื่อสารตราสินค้าของสถาบันการเงินผ่านสื่อดิจิทัล และให้ความสนใจต่อการสื่อสารตราสินค้าของสถาบันการเงิน โดยพวกเขานำการรับรู้ตราสินค้าผ่านสื่อดิจิทัล มาเป็นเหตุผลประกอบการตัดสินใจใช้บริการสินเชื่อเพื่อธุรกิจรายใหญ่ ทายาทนักธุรกิจ กลุ่มมิลเลนเนียล มีมุมมองต่อการสื่อสารตราสินค้าของสถาบันการเงินผ่านสื่อดิจิทัลว่าหากสถาบันการเงินสามารถทำการสื่อสารตราสินค้าให้พวกเขารู้สึกว่าสถาบันการเงินสามารถเข้าถึงได้ง่าย และทำการสื่อสารอย่างสม่ำเสมอ จะทำให้พวกเขาสามารถรับรู้ข้อมูลต่างๆ เกี่ยวกับตราสินค้าของสถาบันการเงินได้ และนำข้อมูลเหล่านั้นมาพิจารณาร่วมกับประสบการณ์ที่เคยใช้บริการจากสถาบันการเงิน เพื่อตัดสินใจเลือกใช้บริการสินเชื่อเพื่อธุรกิจรายใหญ่ จากสถาบันการเงินที่นักธุรกิจกลุ่มมิลเลนเนียลพึงพอใจต่อไปในอนาคต
The research had two objectives 1) to examine the perception of brand communication through digital media and the trust in financial institutions by Millennium successor groups before making decisions in Loan service for major business and 2) to study their perspectives of trust towards brand communication through digital media of financial institutions. The research was qualitative using in-depth interviews with five Millennium successors. The results showed that young business men from Millennium successor groups perceived the brand communication of financial institutions through digital media and they were interested in brand communication of those financial institutions. They used those brand communications for reasoning in their making decisions in Loan service for major business. Besides, young business men from Millennium successor groups considered that financial institutions applied digital media which made them accessible easily. In case the financial institutions communicated brands more often, young business men from Millennium successor groups would use the information for considering to choose loan service.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2560
Advisor(s): ธรรญธร ปัญญโสภณ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/3195
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
netirat_phut.pdf3.64 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback